Trump, Posta Servisi Fiyatlarını Artırmaya Çalışarak Amazon’u Cezalandırmak Mı İstiyor?

The Washington Post gazetesinin yayımladığı bir habere göre, Başkan Donald Trump ABD Posta Servisi fiyatlarını ikiye katlamak için Posta Bakanı Megan Brennan’a bizzat kendisi danıştı. Bu, dünyanın en zengin adamı ve Washington Post’un sahibi Amazon CEO’su Jeff Bezos ve başkan arasındaki devam eden anlaşmazlıkla ilgili en yeni ve belki de en çarpıcı olan adım oldu. Trump, The Washington Post’u yönetimine karşı yayınladığı haberler dolayısı ile sık sık eleştiriyor. 

The Post’a göre Brennan, USPS ve Amazon gibi şirketler arasındaki mevcut sözleşmeleri önemli derecede karmaşıklaştırabileceğinden korksa da Trump’ı bu tehlikeden uzak tutmayı başardı. Ancak Nisan ayında Trump, muhtemelen Amazon ve diğerleri ile gerçekleşen kötü anlaşmalardan dolayı bir yılda milyarlar kaybettiği iddiasını desteklemeye yardımcı olmak için, bir görev gücünün kuruluşun mali durumunu değerlendirebilmesi için Posta Servisi’ni gözden geçirme talimatı verdi.

Trump geçmişte yeterli miktarda vergi ödemediği ve The Post’u Cumhuriyetçileri ve Beyaz Saray’ı eleştirmek üzere bir düşünce örgütü olarak kullandığı iddiasıyla Amazon’u eleştirdi. Buna karşılık olarak Bezos, Trump’ı bir Blue Origin roketi ile uzaya fırlatmayı teklif etti; ancak bu şakayı, daha az kutuplaşmış bir tepki alması çok daha mümkün olan 2015’te yapmıştı.

The Post’a göre, Posta Servisi’nde 32 yılını geçirmiş ve 2014 yılında Posta Bakanı olan Brennan, geçtiğimiz 18 ay içinde Amazon meselesini tartışmak için Trump ile birçok kere bir araya geldi. Bildirilene göre, Trump’ın, kabine üyeleri ve Hazine Bakanı Steven Mnuchin ve Trump ile önerilen çelik ve alüminyum tarifeleri konusunda büyük bir anlaşmazlık üzerine Mart ayında Beyaz Saray’dan ayrılan ve eskiden Ekonomi Konseyi direktörü olan Gary Cohn gibi çalışanlardan gelen çelişkili görüşler almasıyla, Amazon’un Posta Servisi’ne ne kadar ödeme yapması gerektiği konusundaki tartışmalar üst yönetim yetkililerini ikiye böldü.

Amazon’un Posta Servisi ile ilişkisi karmaşık bir halde. The Post’un haberine göre, diğer birçok perakendeci gibi Amazon da dağıtımları için USPS’yi kullanıyor. Bu da, Amazon’un  paketi bir müşterinin evine en yakın postaneye getirdiği anlamına geliyor. Bazı analistlere göre Amazon, dağıtımının %40’ı için USPS’i kullanıyor ve 2017 yılında nakliye masraflarında 21.7 milyar dolar ödedi.

Posta Servisi, son 11 yıldır para kaybetmesine rağmen geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla gelirde %11.8 artışla 19.5 milyar dolara ulaştı. Bu rakamın bir kısmı, Amazon’un bölgedeki artan harcamalarına bağlanabilir. Amazon’un ve Posta Servisi’nin anlaşması ise gizli bir anlaşma.

Etiketler