İşte Daha Verimli Olmanın 4 Yolu

Kaç kez yapmanız gereken şeyleri listeleyerek başladığınız bir günü dikkatiniz dağıldığı için daha da uzun bir listeyle bitirdiniz? Yapmak istediğimiz şeyler ne kadar harika olursa olsun, zamanımızı nasıl idare edeceğimiz konusunda net fikirlerimiz yoksa üretkenliğimizi yükseltmek zor olabilir. Bu da, ortaya çıkarttığımız şeyleri artırmanın iki yolu var demektir: daha uzun saatler çalışmak ya da akıllı çalışmak.

Geleneksel iş günü değişiyor ve dokuzdan beşe çalışılan işler eskiden olduğu kadar yaygın değil. Bir kariyer koçu olarak, günde 12-15 saat çalışan yöneticilere ve neredeyse tüm gün çalışan Y kuşağı girişimcilere yardım ettim. Hepsi zamanlarını etkili bir şekilde kullanmak konusunda sıkıntılar çekiyor. Saatleri nasıl bölerseniz bölün, 24 saati nasıl kullandığınız konusunda net olmalısınız.

İster sınırlar çizmek isteyen bir serbest çalışan, ister katı bir programa bağlı bir şirket çalışanı olun, bu tüyoları üretkenliğinizi artırmak ve akıllı çalışmak için uygulamayı denemelisiniz.

1. En sıkışık olduğunuz zamanlarda daha zor işlerle uğraşın.

Bilimsel araştırmalar, herkes için işe yarayacak bir programın olmadığını gösteriyor. Genetik yapınıza ve yapmanız gereken işlere göre, sizin için en uygun ortamın nasıl olması gerektiğini düşünün. Çoğu zaman daha zor işleri erteleriz, çünkü bu işleri yapabileceğimiz konusunda kendimize yeterince güvenmeyiz. Ancak zor işlerin bu yolla bitirilemeyeceği ortada. Sabah insanıysanız, zor olduğunu düşündüğünüz işe ilk kahvenizin hemen ardından başlayın ve bitirin. Böylece, gün boyu sürekli aklınıza gelip durmaz ve diğer işlere odaklanmanızı engellemez.

2. Zamanınızı programlayın.

Emaillerinize ve aramalara cevap vereceğiniz ve işlerinizi halledeceğiniz zamanları belirleyin ve herhangi birini yaptığınız durumda diğeriyle ilgilenmeyin. Bu, olanlara sürekli tepki verir bir durumda olmaktansa, proaktif olmanızı sağlar. Araştırmalar, önemsiz şeylerden kaynaklanan dikkat dağınıklıklarının ortalama 26 dakikalık toparlanma süresi gerektirdiğini gösteriyor. Gelen kutunuzdaki her bir mesaja cevap verirseniz işlerinizi tamamlamanız mümkün olmayacak.

3. Düzenli aralar verin.

Enerji seviyenizi yüksek, zihninizi de açık tutmak için programınıza kısa molalar ekleyin. Araştırmalar, 90 dakikalık aralarla çalışmanın üretkenliği maksimuma çıkarmak için bir reçete olabileceğini gösterdi. 90 dakika boyunca aralıksız çalışın ve ardından 15 dakikalık bir ara verin. Odaklanmakta hala sorun yaşıyorsanız, bu aralığı 60 ya da 75 dakikaya indirin. Ara verdiğiniz sürede kendinize bir kahve koyun, yürüyün veya kişisel bir arama yapın. Zihninizi şarj etmek için, yaptığınız işten farklı bir şeyler yapın. Yaptığınız işe geri döndüğünüzde enerjinizdeki artış, telefonda annenizle konuşarak geçirdiğiniz 15 dakikayı telafi edecektir.

4. Aynı anda birçok iş yapmaya çalışmayın.

İşe yaramıyor. MIT’deki Picower Institute for Learning and Memory’de (Picower Öğrenme ve Hafıza Enstitüsü) çalışan nöroloji profesörü Earl K. Miller, “aynı anda çok iş yapmak insanlar için mümkün değil.” diyor. Aynı anda hem arkadaşımızla telefonda konuşup, hem sunum üzerine çalışıp, hem de quesadilla yiyebileceğimizi düşünerek kendimizi kandırıyoruz. Bir seferde yalnızca bir şeye odaklanırsanız, işleri daha hızlı bitirdiğinizi göreceksiniz.

Bazı günler diğerlerinden daha verimli geçecektir, bu yüzden verimsiz geçen bir günün ardından kendinizi hırpalamayın. Bunun yerine, enerjinizi yeniden odaklayın ve bu tüyoları uygulamayı deneyin. Çalışmanız için en uygun ortamı bulduğunuzda, ofiste ve dışarıda neler başarabileceğinize inanamayacaksınız.

Şimdi, 15 dakikalık aramı vermek için müsaadenizi istiyorum.

Muhtemelen siz de bir ara vermelisiniz.

Bu yazı Ashley Stahl tarafından yazılmış ve Forbes’ta yayınlanmıştır. DigitalTalks ekibi tarafından Türkçe’ye çevrilmiştir.

Etiketler