
Google, kendi akıllı chatbotlarını çalıştırmak isteyen şirketler için kurulmuş bir platform olan Dialogflow Enterprise Edition’ı betadan çıkarıp başlattığını geçtiğimiz günlerde duyurdu.
Önceden API.AI olarak bilinen hizmet, yapay zeka uzmanlığı olmayan şirketlerin son kullanıcı ile etkileşimde bulunmak için yapay zeka tabanlı doğal dil anlamayı ve işlemeyi kullanan botlar tasarlamasını ve çalıştırmasını kolaylaştırıyor. Bu ise şirketlerin kendi otomatik müşteri hizmetleri temsilcilerine, satış botlarına ve diğer becerilere sahip olmasını sağlıyor.
Hizmet, konuşmayı metne çeviren Speech-to-Text API gibi Google Cloud hizmetleriyle entegre oluyor. Google, bu lansman ile işletmelere Dialogflow hizmeti için garantili kullanılabilirlik seviyesi ve teknik destek sunacak.
Müşteriler; Google Assistant, Alexa ve Cortana dahil olmak üzere sanal asistanlara yönelik beceriler geliştirmek için ortaya çıkan yetenekleri kullanabilir.
Bu tür akıllı hizmetler, aksi halde erişilemez olacak akıllı sistemleri oluşturmaları için şirketlere olanak tanıdıklarından dolayı bulut hizmetlerinin değer önerisinin önemli bir parçası. Google, kurumsal bulut pazarında güçlü yerleri olan Microsoft ve Amazon Web Hizmetleri dahil olmak üzere teknoloji devleriyle rekabet ediyor.
Dialogflow ve benzeri beceriler şirketlerin Google Cloud’a girmesi için kritik olabilir ve bu da şirketin diğer hizmetlerin satışını yapmasına olanak verecektir.