Walmart, Çevrimiçi Pazaryeri Satıcıları Hakkında Seçici Olmaya Başladı

Walmart’ın çevrimiçi pazaryeri (marketplace) seçici olmaya başladı.

Veri takipçisi Marketplace Pulse’a göre, üçüncü taraf satıcıların kendi ürünlerini sattığı perakendeci web sitesi bir yıl öncesine kıyasla ayda çok daha az sayıda satıcıyı bünyesine ekliyor. Walmart’ın 2009 yılında Amazon.com‘un benzer bir teklifiyle rekabet etmek için oluşturduğu site, şu anda yaklaşık 18.000 satıcı içeriyor.

Satıcı Açığı

Walmart’ın pazar sitesinde satış yapan satıcıların artışı son aylarda yavaşladı.

Kaynak: Marketplace Pulse

Bu yavaşlama, son çeyrekte Walmart’ın e-ticaret işinde büyümesinin yavaşlamasına neden oluyor. Bu durum ise hissedarları ürküttü ve son zamanlarda bakkaliye ürünleri ev teslimatını 100 pazara genişletmesi gibi, Amazon’a yetişmeye çalışan Walmart’ın yatırımları hakkındaki endişeleri canlandırdı. Ayrıca, eski bir pazaryeri yöneticisi tarafından açılan dava da gündemde. Eski yönetici, şirketin “e-ticaret işindeki inanılmaz büyümesini mümkün olan her şekilde, hatta gayrimeşru yollarla, göstermek için yaptığı aşırı agresif baskı” konusunda endişelerini dile getirdikten sonra işten çıkarıldığını iddia ediyor.

Marketplace Pulse’un kurucusu Juozas Kaziukenas, “Kasım ayından beri, onayladıkları satıcı sayısını azalttıkları görülüyor.” dedi. “Çoğu ABD pazaryeri (marketplaces), günde binlerce satıcı ekliyor. Walmart ise bunu yönetmeye çalışarak tamamen tersini yapıyor.”

Walmart’ın ABD’deki e-ticaret işi geçtiğimiz yıl 11,5 milyar dolarlık bir gelir elde etti ve bu yıl 16 milyar dolar olması bekleniyor. Ancak, şirket bu işin ne kadarının üçüncü taraf siteden geldiğini açıklamıyor. Geçtiğimiz yıl boyunca çevrimiçi olarak mevcut olan ürün sayısını, iki katına yani neredeyse 75 milyona çıkardı.

Walmart’ın sözcüsü Ravi Jariwala, “Müşterilerimizin en iyi satıcılardan istedikleri en iyi ürünleri eklemeye odaklandık.” dedi. “ Belirli bir ayda, sürekli olarak yeni ürünler eklersek ve  müşterilere genişleyen bir seçenek yelpazesi sunarsak, platformumuza eklenen yeni pazaryeri satıcılarının sayısı dalgalanabilir.”

Kaziukenas, satıcıların pazaryerine girmeden önce Walmart tarafından onaylanmaları gerektiğini söylüyor. (Amazon’un satıcılarının aksine). Milyonlarca çevrimiçi satıcının satış performansını ve müşteri yorumlarını izleyen Marketplace Pulse’a göre, her gün 3.000’e yakın satıcı Amazon’un küresel pazarlarından birine katılıyor. Amazon’un yalnızca ABD’de 2 milyondan fazla satıcısı bulunuyor.

Pazaryerleri, bütün ödeme sürecini, gönderim işlemlerini ve tüm değişimleri veya iadeleri idare ederek, %15 civarında olmak üzere her satıştan pay alıyor.

İlginizi çekecek içerik: Amazon Kurucusu ve CEO’su Jeff Bezos’un Hayatı

Etiketler