
Çin’in e-ticaret devi Alibaba Group ve ABD’li araba üreticisi Ford, Çin’in güneyindeki Guanhzhou şehrinde bir “araba otomatı” açtı.
Beş katlı bina, aralarında Ford Explorer SUV ve Mustang’in de bulunduğu değişik modellerdeki 42 arabaya ev sahipliği yapıyor. Bu sistem, müşterilerin Alibaba’nın çevrimiçi alışveriş platformu Tmall üzerinden arabaları görmelerine, test sürüşü yapmalarına ve arabaları satın alabilmelerini sağlıyor.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=69&v=NvJFluC3A5s
Araba otomatı, 23 Nisan’da hizmet vermeye başlayacak ve potansiyel müşteriler arabaları satın almak için herhangi bir taahhüt vermeden önce üç günlük test sürüşü yapabilecek.
Tmall Auto’nun araçlardan sorumlu genel müdürü Gu Wanguo’nun verdiği bilgilere göre, “Sisteme kayıtlar Tmall veya Taobao’nun uygulamaları üzerinden, tamamen mobil ortamda yapılacak.”
Tmall Partnership With @Ford Gives Test-Drives a Tune-Up. https://t.co/4yUqLV6q3F pic.twitter.com/AsAkZ2ab5K
— Alibaba Group (@AlibabaGroup) March 26, 2018
Wanguo, “Tüketiciler bir Ford aracını seçtiğinde, uygulama üzerinden bir selfie yükleyip, depozitoyu elektronik ortamda yatıracaklar ve ardından, arabayı almak istedikleri zamanı seçecekler.” dedi.
Müşteriler, seçtikleri arabadan memnun kalmadıklarında başka bir araç seçebilecekler.
China is the biggest car market in the world. But the most exciting thing about this market isn’t that people are buying a lot of cars — it’s how people are buying them. Alibaba’s #Tmall partnered with @Ford to launch this “Super Test-Drive Center” in China. Take a look! pic.twitter.com/R070YDq2by
— Alibaba Group (@AlibabaGroup) March 26, 2018
2017’de Alibaba ve Ford üç yıllık bir partnerlik için anlaştı. Bu anlaşma, Ford’a Tmall üzerinden yapılan ön satışlar, test sürüşleri ve kiralama olanakları gibi çeşitli perakende olanakları sağlıyor.
Bu, Alibaba’nın çevrimiçi ortamda ve mobil uygulamalar üzerinden ilk araba satışı değil. İki yıl önce, Maserati; Tmall’daki flash sale sırasında 18 saniyede 100 araba satmıştı.