E-ticaret Siteleri İçin E-posta Pazarlamada Segmentasyon Yapılabilecek 4 Temel Alan

Bu yazı Related Digital‘in katkıları ile yayınlamıştır.

Digital Marketing Association tarafından yapılan bir araştırmaya göre, e-posta pazarlama yatırım getirilerinin % 77’si segmentli ve hedefli kampanyalardan geliyor. Yine aynı araştırmaya göre kitlenizi segmentlere ayırmak, segmentasyonsuz e-postalarla karşılaştırıldığında açılma oranlarında %14.63 artış sağlıyor. Buradan çıkaracağımız sonuç, e-posta listenizdeki herkese, her an e-posta göndererek, kitlenizi e-posta bombardımanına maruz bırakarak bir yere varamazsınız. Yüzlerce hatta binlerce abonenizin hepsine aynı içerikle hitap etmeniz mümkün değildir. Alıcınız tarafından fark edilmenin tek yolu, doğru mesajı doğru insanlara göndermektir. Kitlenizi aşağıda belirtilen boyutlara ve parametrelere göre segmentlere ayırabilirsiniz:

1- Demografiye Dayalı Segmentasyon

Janrain tarafından gerçekleştirilen Online Kişisel Deneyim araştırmasında, katılımcıların % 74’ü, ilgi alanlarıyla ilgisi olmayan içerik, teklif, reklam ve tanıtımlar aldıkları web sitelerinin ilgilerini çekmediğini belirtti. Abonelerinizin yaş, cinsiyet veya yaşam döngüsü aşaması hakkında bilgi sahibi iseniz, alıcılarınızın ihtiyaç duyduğu promosyonları ve teklifleri oluşturabilirsiniz. Bir abonenizin cinsiyetini bilmek, belirli bir toplumsal cinsiyete hitap eden promosyonlar oluşturmanıza yardımcı olabilir. Yaşam döngüsü aşamasını bilmek; örneğin, bekar, yeni evli veya uzun süredir evli gibi; doğru dili kullanarak doğru mesajı iletmenizi sağlar.

2- Satın Alma Geçmişine Dayalı Segmentasyon

Adobe Digital Index’in raporuna göre, sayfanızı tekrar ziyaret eden abonelerinizin satın alma olasılıkları 9 kat daha yükseliyor. Aynı raporda da belirtildiği üzere, e-ticaret sitelerinin var olan müşterilerinin sadece % 8’lik kısmından elde ettiği gelir, toplam gelirin % 40’ını oluşturuyor. E-posta listenizin en önemli bölümü, geçmişte markanızdan satın alma gerçekleştiren kişilerdir. Bu müşterileri özel indirim, satış takibi veya çapraz satış önerileri içeren postalarla hedeflemek size büyük getiri sağlayabilir. Geçmişte bir ürüne göz atılmış olması, örneğin terk edilmiş sepetler veya satış hakkında sorulmuş sorular da aynı derecede önemlidir.

3- Müşteri Yaşam Döngüsüne Dayalı Segmentasyon

Online Marketing Institute’a göre, nitelikli bir satış rehberi oluşturmak için 13’ten fazla dokunuş gerekebilir. Potansiyel geliştirmeye odaklanan markalar %50 daha nitelikli potansiyel satış elde ediyor. Yaşam döngüsü içinde müşteriler üç kategoriye ayrılabilir:

Cold Stage: Müşteriler henüz satın almaya hazır değildir. Bilgilenme aşamasındadırlar, dolayısıyla doğrudan tekliflerle birlikte tanıtım amaçlı e-postalar işe yaramayacak. Bu müşteriler, yüksek kaliteli ve yararlı bilgiler almak isteme potansiyeline sahiptir.

Warm Prospects: Satın almaya karar veren ancak hala seçenekleri araştıran müşterilerdir. ve seçenekler için arıyorlar. Onlara, bu satışı gerçekleştirmelerinin ne kazandıracağını (unique selling point) açıklayan e-postalar göndermek; bir markanın bu müşterileri kazanmasına yardımcı olabilir.

Hot Leads: Müşteriler satın almaya hazır potansiyelinizdir. Bu müşterilerle markalar doğrudan iletişim kurabilir ve özel indirim veya fırsat gibi bir teklif gönderebilir.

E-posta iletişimi bir “hoş geldiniz” mesajı ile başlayabilir, sonra bunu bir ücretsiz öneri izler ve daha sonra hizmetleri vurgulayan ve alıcıyı olası satın alma için düşünmeye sevk eden kişiselleştirilmiş e-postalarla devam eder.

4- İlgi Alanları ve Davranışlara Dayalı Segmentasyon

Demand Metric tarafından yapılan bir ankette, CMO’ların % 78’i özelleştirilmiş içerikleri  pazarlamanın geleceği olarak gördüklerini belirtiyor. İlgilendikleri ürünleri veya kategorileri biliyorsanız, abonelerinize özel teklifler ve fırsatlar gönderebilirsiniz. Markalar, kullanıcıların ne aradığını öğrenmek için kayıt formuna açılır menü, kontrol düğmesi ya da seçenekler yerleştirerek veri elde edebilirler. Başka bir seçenek de, alıcıları, önceki e-postalarınıza verdikleri yanıtlara veya web sitenizde gezinmiş oldukları sayfalara dayanarak segmentlere ayırmaktır.

Etiketler