Alibaba Easyhome’un 866 Milyon Dolarlık Hissesini Satın Alarak Çevrimdışı Ağını Genişletiyor

İnternet devi Alibaba Group internet dışı perakende ticareti genişletiyor. Şirket, bu stratejinin bir uzantısı olarak Çinli ev dekorasyon zinciri Easyhome’un %15’lik hissesi için 5.45 milyar yuan, yani 866 milyon dolar ödeyecek.

Alibaba yaptığı bir açıklamada bu yatırımın, çevrimdışı ve çevrimiçi faaliyetler arasında sinerji yaratma stratejisinin bir parçası olduğunu belirtti.

Easyhome, which started operations in 1999, is China’s second-biggest home improvement supplies and furniture chain operator, the statement said. The Beijing-based company reported more than 60 billion yuan in sales last year.

Yapılan açıklamada, 1999 yılında faaliyete başlayan Easyhome’un Çin’in ikinci en büyük ev dekorasyonu, gereçleri ve mobilya zinciri  olduğu belirtildi. Beijing merkezli şirket, geçen sene 60 milyar yuan’dan (9,5 milyar $) fazla satış yapıldığını bildirmişti.

Alibaba, 4.6 milyar dolar vererek yerel elektronik perakende şirketi Suning.com’un %20’sini satın aldığı 2015’ten beri, Çin’in perakende sektörüne büyük yatırımlar yapıyor.

Geçtiğimiz kasım ayında Alibaba, Çin’in en büyük hipermarket operatörü Sun Art Retail Group’la şirketin 2.9 milyar dolarlık hissesini satın almak için anlaştı.

“Physical stores serve an indispensable role during the consumer journey, and should be enhanced through data-driven technology and personalized services in the digital economy,” Alibaba Chief Executive Officer Daniel Zhang said at the time.

Alibaba’nın CEO’su Daniel Zhang, “Tüketici deneyimi için fiziksel mağazalar çok önemli bir rol oynuyor ve bu kanallar veriye dayalı teknoloji, dijital ekonomideki kişiselleştirilmiş hizmetler aracılığıyla geliştirilmeli.” dedi.

Etiketler