Dijital Stratejiyi Unutun, Şirketinizin Ona İhtiyacı Yok

Uber, ulaşımda iş hayatını yeniden oluşturdu; Facebook, medya sahipleri hakkında bildiğimiz her şeyi değiştiriyor; Amazon’un bitmek bilmeyen ilerlemesi, büyük perakendecilerin yolunu kapıyor; Netflix TV şirketlerini, Tesla ise otomotiv üreticilerini endişelendiriyor; SnapChat’ten Airbnb’ye, WeWork’ten Seamless’a benzersizler listesi ise haftadan haftaya uzayıp gidiyor.

Bunları anlamak için birtakım genellemeler yaptık; dünyanın şimdiye kadarki en hızlı büyüyen şirketlerinin “yıkıcı” olduğunu varsaydık; pek çoğuna “paylaşım ekonomisi” dedik ve her birini “teknoloji şirketi” olarak etiketledik. Bu, sadece sinir bozucu derecede yanlış değil, ayrıca başarının altındaki nedeni acı verici bir şekilde yanlış anlamak. WeWork veya Seamless herhangi bir şekilde yıkıcı değil; Airbnb veya Uber, American Airlines veya Marriott’tan daha fazla paylaşım şirketi değil. Tesla veya Netflix gerçekten BMW veya Telefonica’dan daha fazla teknik kahramanlara ev sahipliği yapıyor mu?

Teknoloji şirketi merasimleri bitmek bilmiyor. Domino’s şimdi “pizza yapan bir teknoloji şirketi”, Dell “dünyanın en büyük startupı” olduğunu düşünmeyi seviyor. Dollar Shave Club’tan Blue Apron’a veya Casper Mattresses’e, güzel bir web sitesine sahip her şirketin mucizevi şekilde farklı olduğunu düşünüyoruz.

Modern Çağ İçin Kurulmuş Şirketler

Bu, herkesin hayatını önemli derecede iyileştiren bir kısım şirketin olağanüstü ve hak edilen başarısını baltalamak değil. Onların başarısı, dijital düşünce ve modern davranışları şirketlerinin kalbine yerleştirebilmelerinde yatıyor.

Bunlar; yeni teknolojilerden esinlenen, yeni pazar dinamikleriyle özgürleşen ve yeni davranışların dünyasında kurulan şirketler. Piyasalarındaki tüm şirketleri görmezden geldiler; bir zamanlar görevdeki kişileri harekete geçiren aynı unsurlar, varlıklar, bilgiler, öğrenilmiş davranışlar tarafından engellenmeden hızlı bir büyüme gösterdiler.

Marshall McLuhan’ın “Araçlarımızı biz şekillendiriyoruz ve araçlarımız bizi şekillendiriyor.” sözü, günümüz iş gerçeğini en iyi şekilde açıklıyor. Bu şirketler; akıllı telefonların birincil erişimimiz olduğu, paranın ve her şeyin dijital olduğu, arayüz katmanının olduğu yerde kar olduğu, fiziksel varlıkların ve çalışanların yükümlülükler olduğu, en iyi insan tecrübesini sağlamanın şirketlerin etkili bir iş yapmalarına neden olduğu modern çağın, nadir titizlik ve bol bağlantı zamanı olduğunun farkında.

Sanayi devriminden sonra elektrik yaygınlaştığında, işler bir gecede değişmemişti; bir fark yaratması yıllar aldı. Fabrikalar, aynı mekanlarda aynı ekipmana güç sağlamak için aynı kemerleri kullandı ve bir elektrik motoruyla çalıştırıldığında faydalar marjinal kaldı.

Yaklaşık 20 yıl sonra elektriğin en temel şey olduğu anlaşıldı. Mümkün olanların ve nasıl yapılacaklarının temelini değiştiren bir şeydi. Elektrik enerjisi, fabrikaların çalışışını tamamen değiştirdi. (Personel sayısını azaltmak, 7/24 çalışmak, yeni şeyler yapmak ve hepsinden önemlisi yakıtların yanından liman yanına ve çalışan popülasyonunun olduğu yerlere taşınmak gibi.)

Tabii ki elektrikli reklam ajanslarımız yok veya elektrik stratejistlerimiz. Elektrik, herkesin içselleştirdiği bir şey. Öyleyse neden dijital hakkında bu şekilde konuşuyoruz?

Teknoloji Bir Şey Değil, Her Şey

Teknoloji, fikirlerin büyümesini sağlayan ve işletmeleri değiştiren oksijen. Modern işletmeler kendi temellerini değiştirmeli. Artık beklemeye tahammülümüz yok. Bankalar, modern dünyadaki rollerini yeniden değerlendirmeli. Spor salonları, sağlıkta gelişmek için teknoloji kullanmalı. Araba üreticileri, ulaştırma çözümleri şirketlerine dönüşmeli. Neden WhatsApp’i bir telekomünikasyon şirketi icat etmedi? Uber’i neden GM, Instagram’ı neden Kodak icat etmedi?

Dijital dönüşüm bir dijital departmanla ilgili değil, mobil strateji uzmanı biri şirketinizi kurtaramaz. Şirketinizi lider yapmak, ek bir birimin rolü değil. Bu, herkesin benimsemesi gereken bir felsefe. Eğer fiziksel bir perakendeciyseniz, sizin rolünüz alışveriş merkezi olan komşunuzdan daha iyi bir uygulamaya sahip olmak değil, teslimat ve dönüş ve müşterilerle olan tüm ilişki dahil olmak üzere tüm satın alma işlemini gözden geçirmek.

Varsayımları Yeniden Düşünün

Otel sahibiyseniz modern çağa ayak uydurmak için teknolojiyi kullanın. Bu, müşterilerinize rahatlık ve kişisellik sunacaktır. Teknolojiyi kullanmanın içine, müşterilere iPad taşıyıcısı sağlamak suretiyle onları masanın başından kurtarmaktan otellerin telekomünikasyon ve serbest çalışanlarla dolu geleceğini tekrar gözden geçirmeye kadar her şey dahil olabilir.

Hertz konumuz için iyi bir örnek. Düzgün bir uygulama kullanarak araba kiralayabiliyorum ve Gold üye olduğum için bazen arabam dijital ekranda gösteriliyor. Resepsiyon alanlarında videolu görüşme kioskları var. Ama hepsi bu. Ayrıca, sık sık rezervasyonlarımı kaybediyorlar.

Rezervasyonumu uzatmak veya yer değiştirmek, acılı bir dizi telefon görüşmesi gerektiriyor. Teknolojiyi daha derin bir şekilde kullanmak, bana tek bir kaydırmayla kabul edebileceğim canlı güncelleme teklifi yapması için iBeacons’a izin verirdi. Daha gelişmiş teknoloji ise işletmelere uygun tek yönlü kiralamayı teşvik edebilir, karını maksimize ettiğinde saatlik kiralamaya izin verebilirdi.

Dijital Yetenekle Değil, Hayal Gücüyle İlgili

Bir dijital departmana ihtiyacınız yok. Ancak, şirketiniz, bu değişen zamanı anlamalı ve yeni teknolojinin sunduğu olasılıkları ve tehditleri baz alarak yakın geleceğe hazırlanmalı.

Düz düşünmeyin, hayal edin; geçmişte takılı kalmayın, modern çağ müşterilerinin karşılanmamış ihtiyaçları ve açıkça söylenmemiş hayalleri üzerinde çalışın. Tabii ki bu, mobil bir web sitesini de kapsıyor.

Etiketler