CEO’lar Neden Sosyal Medyaya Aşina Olmalı?

2016 Noel Günü’nde Airbnb CEO’su Brian Chesky çok tuhaf bir şey yaptı: Saatlerini Twitter’da Airbnb’nin 2017 pazar stratejilerini güçlendirecek pazar araştırması yaparak geçirdi.

Basit bir soruyla başladı: @Airbnb 2017 yılında herhangi bir şeyi piyasaya sürerse bu ne olurdu?

Sitenin hizmetlerine temizlik hizmetleri ve yemek rezervasyonu seçenekleri eklemek gibi işlemeye uygun ürün fikirlerinden ayrımcılığı azaltmak ve hayır kurumlarına daha fazla bağış yapmak gibi markanın kurumsal sosyal sorumluluğunu geliştirmeye yönelik fikirlere kadar yüzlerce fikir geldi. Chesky Mars’ta Airbnb mekanlarında konuklarını ağırlamak gibi acayip fikirleri olduğunu bile belirtti.

Önerilerini paylaşma fırsatına sahip olmak Twitter kullanıcılarının hoşuna gitti; ve daha önemlisi fikirlerinin duyulduğunu ve şirketin en yüksek karar mercii tarafından göz önünde bulundurulduğunu bizzat öğrendiler. Chesky’nin doğaçlama araştırması Airbnb’nin 2017 kaderini nasıl etkileyecek göreceğiz ancak bu hareket markanın birçok fanının sadakatini sağlamlaştırmış olmalı.

Bu hikaye CEO’ların sosyal medyayı nasıl markalarının genel algısını güçlendirmek için kullanabilecekleri hakkında bir ders vermekle kalmıyor aynı zamanda sosyal medyayı nasıl kullanacağını bilen kurumsal liderlerin, onları daha iyi liderler yapabilecek başka yetkinlikler ortaya koyduğunu gösteriyor.

DDI’nin High Resolution Leadership (Yüksek Çözünürlüklü Liderlik) araştırmasında, CEO pozisyonları için değerlendirilen 250 adayın liderlik becerileri arasındaki fark ve bu becerilerin adayın sosyal medyadaki faaliyetleriyle bağlantısı incelendi. Sosyal medyada aktif olan CEO adayları, olmayanlarla karşılaştırıldığında:

– Başkalarına yetki vermekte %89 daha iyi
– İkna edici iletişimde %52 daha güçlü
– %46 daha etkili
– Network oluşturmada %36 daha iyi
– Sonuç elde etmek konusunda %19 daha hırslı
– Karar vermede %16 daha iyi

Güçlü lider tutumlarının yanı sıra, sosyal CEO adayları, sosyal olmayan mevkidaşlarına göre iş muhakemesi için onları daha donanımlı yapan kişisel özellikleri paylaşıyorlar. Beklendiği üzere, sosyal CEO adayları daha girişken ve başkalarıyla etkileşime girerek enerjilerini artırıyorlar. Ayrıca daha az tartışmacı, daha az sakıngan ve daha eylem odaklılar. Bununla birlikte mükemmeliyetçi olmayan sosyal CEO’lar bu sayede çok yakından yönetmekten veya diğerlerini aşırı eleştirmekten kaçınırlar. Olumsuz tarafı ise sosyal yöneticilerin diğer mevkidaşlarına göre daha fazla ilgi çekmeye çalışması. Bu da daha fazla feedback bekledikleri anlamına geliyor.

Mükemmel liderlik ve aktif sosyal medya kullanımı arasındaki pozitif ilişkiye rağmen günümüz CEO’ları sosyal medya konusunda kararsız. Harvard Business Review’in “En İyi Performans Gösteren 100 CEO” listesi analizinde en iyi CEO’ların sosyal medyayla ne kadar ilgili oldukları incelendi. Her CEO’yu “sosyal” saymak için sosyal medyada en azından bir profil fotoğrafları olması ve LinkedIn ve/veya Twitter’da birden fazla bağlantılarının olması gibi minimal bir kriter belirlenmesine rağmen sonuçlar hayal kırıklığıydı. CEO’ların sadece %20’si bu niteliğe sahipti.

Bunlardan 18’i LinkedIn, yedisi Twitter ve sadece dördü her ikisini kullanıyor. Benzer bir şekilde Kuzey Carolina Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmada CEO’ların sadece %8’inin Twitter kullandığı ve bunların sadece %70’nin aktif bir şekilde tweet attığı ortaya çıktı.

Son jenerasyon liderler sosyal medya konusunda çekiniyor olsa da araştırma, C seviyesinin hemen altındaki bir sonraki yönetici dalgasının bu platformlarla iki kat daha haşır neşir olduğunu gösterdi. İlginç bir şekilde, araştırma ayrıca kadın adayların sosyal medyada erkeklerden daha aktif olduğunu gösterdi. Kadınlar aday havuzunun sadece %12’sini kaplarken, Twitter kullanan CEO adaylarının %33’ünü temsil ettiler.

Gelecekte sosyal medya bilgisi müstakbel CEO’lar için sahip olunması iyi bir şey olmaktan çıkarak şirketlerin yönetmeye hazır CEO’ları tanımlamalarına yardımcı olacak güçlü bir seçim kriteri olabilir. Hatta daha fazla şirket kadın CEO’ları seçmeye başlayabilir.

Etiketler