Instacart Şimdi 3.4 Milyar Dolarlık Bir Market Startupı

Market ürünleri teslimat startupı Instacart’a 400 milyon dolar yatırım yapıldı.

San Francisco merkezli Instacart, müşteriler adına market alışverişi yapan ve alışverişi müşterilerin kapısına teslim eden çalışanlara sahip talebe bağlı bir hizmet.

Sequoia Capital tarafından yönetilen yeni finansman turuyla şirket 3.4 milyar değere ulaştı. Güncel olarak 35 pazarda faaliyet gösteriyor ve geçen hafta Çarşamba günü yaptığı duyuruda bu sene bunun ikiye katlanmasını beklediğini açıkladı.

Instacart’ın Whole Foods, Costco ve Supervalu gibi zincirler dahil olmak üzere ABD çapında 135 perakende market ile ortaklığı var. Şirket, sepetlerin boyutuna göre perakendecilerden hasılat payı alıyor. Instacart’ın CFO ve COO’su Ravi Gupta’ya göre, bu, gelirlerinin çok önemli bir kısmı. Bunun yanında Instacart, müşterilerden teslimat ücreti de talep ediyor.

CnnTech’e konuşan Gupta, en hızlı büyüyen gelir kaynağının, dijital olarak alışveriş yaptıkları sırada Instacart müşterilerine ulaşmak için para ödeyen şirketler olduğunu söyledi. Örneğin bir müşteri mısır gevreği ararsa, Instacart belirli bir şirkete ilişkin reklamlar gösterebiliyor ve şirkete bu reklamların nasıl performans gösterdiğine dair analitik bilgiler sağlayabiliyor. Gupta, şirketin bu tipte 160 ortağa sahip olduğunu söylüyor.

Talebe bağlı iş modeli zor bir model. Homejoy ve WunWun gibi şirketler ayakta kalmanın zorluğundan dolayı kapanan şirketlerin yalnızca birkaçı.

Ancak şirket, çalışanları ile kendinden bekleneni yapıyor gibi gözüküyor.

Ekim ayında şirket, bahşiş verme seçeneğini uygulamadan kaldırıp bir servis ücreti ekleyerek (varsayılan %10 fakat müşteriler daha fazla bahşiş verebiliyorlar) ödeme yapısını değiştirdi. Şirket, servis ücretinin toplanıp tüm çalışanlara eşit olarak dağıtıldığı bu sistemin “ödemelerdeki varyasyonları düzelteceğini” öne sürdü.

Ancak bu durum çalışanların hoşuna gitmedi ve Instacart bahşiş verme seçeneğini tekrardan ekledi. İsteğe bağlı ücret doğrudan bireysel teslimat çalışanına gidiyor fakat şimdi de çalışanlar, iki tane ücretin müşteriler için kafa karıştırıcı olduğunu söylüyor.

Aralık ayında Instacart bir dava ile sarsıldı. Bazı sözleşmeli çalışanlar, tam zamanlı çalışan olarak muamele gördükleri halde maaşlar ve menfaatler ile telafilerinin sağlanmadığını iddia etmekte. Şirketin bahşişler konusunda karar vermesi, çalışanlar olarak nasıl muamele gördüklerinin bir kanıtı olarak şikayette yer alıyor.

Instacart, sürmekten olan bir davayla ilgili yorum yapmayacağını söyledi. Gupta, şirket çalışanlarının %80’inin sözleşmeli çalışanlar olduğunu söyledi. Kalan %20 ise part-time alışverişçilerden (shoppers) oluşuyor.

Etiketler