Söylenenlere Göre Facebook Set Üstü TV Kutuları İçin Bir Uygulama Geliştiriyor

En son alınan haberlere göre, Facebook yeni bir televizyon uygulaması geliştiriyor ve yayıncılardan kendilerine özel televizyon programlarına benzer yapımlar yaratmasını istiyor. Wall Street Journal, Facebook’un Apple TV gibi set üstü kutularla uyumlu olan bu uygulamayı geliştirme aşamasında olduğunu belirtti. Aynı zamanda medya kuruluşlarıyla görüşerek, onlardan televizyon kalitesinde dizilerin uygulamalarında bulunması için lisans verilmesini talep ediyor; bu da videoyu platformun merkezi haline getirmek için uzun vadede uyguladıkları stratejinin bir parçası.

Wall Street Journal’a göre Facebook, uygulama geliştirme fikriyle ilgili yıllardır sürdürdükleri tartışmalar sonrasında geçen yaz bu konunun üzerinde çalışmaya başladı. Ancak uygulamayı yaratmak yeterli değil; Facebook onu birçok programla geliştirmeli. Facebook’ta bulunan videolar çoğunlukla kısa video klipler ve deneysel canlı yayınlardan oluşuyor — her iki türlü formatın da reklam geliri sağlaması zor. Aslında bu çalışmanın en büyük amacı reklam, zira Facebook yatırımcılara yeni reklamlarını yerleştirebilecekleri Haber Akışı bölümünde mevcut alanın azaldığını söyledi.

Bu nedenle Facebook medya şirketlerinden bir lisans ücreti karşılığında program geliştirmelerini istiyor. Böylelikle Facebook, dizilerin karşılığında en fazla 10 dakika süren ve hem spor hem de şov programlarını içeren reklamlar satabilecek.

Bu sırada kablolu sistemler giderek gözden düşüyor, böylelikle teknoloji şirketlerine, TV programlarını ve onun beraberinde gelen reklam gelirini kendi platformlarına taşıması için ortam yaratıyor. Google (YouTube ile birlikte), Snapchat (Keşfet ile) ve Twitter (canlı programları ile) hepsi bu yolu izlemekte. Şimdiye kadar şirketler gelen reklam dolarlarını TV’den uzaklaştırmakta zorlanıyordu. Ancak platformu kullanıcıların kendi televizyonlarına getirmesiyle Facebook’un bu durumu kolaylaştırması mümkün.

YouTube bir set üstü uygulamaya sahip, yani her halükarda Facebook’un da set üstü bir uygulama çıkarması gerekiyor. YouTube’daki uygulama keşfetmenin yerine daha çok ne aradığınızı bildiğiniz zaman kullanabileceğiniz arama kısmına ağırlık vermişti. Özel ve lisanslı programlara odaklı bir Facebook TV uygulaması daha az yayılacakmış izlenimi verebilir. (Facebook yorum yapmayı reddetti.)

Medya şirketleri açısından —The Verge’in sahibi Vox Media da dahil— Facebook’un orijinal programlara yatırım yapması çok iyi bir şey. Bu günlerde yayıncıların kaliteyi düşürmek pahasına da olsa daha büyük kitlelere ulaşmaya çalışmaları reklam gelirlerine bel bağlamalarından kaynaklanıyor. Yeni nesil televizyon programları yaratmak için Facebook ve diğer medya şirketlerinden direkt ödeme almak reklama olan bağımlılıklarını azaltabilir ve daha sürüdürülebilir işler yapmalarına yardımcı olabilir.

Etiketler