
Çinli e-ticaret devi Alibaba, 12 yıl boyunca Uluslararası Olimpiyat Komitesi’nin Olimpiyat Oyunları’nı düzenlemesi için gerekli olan teknolojiyi karşılayacak bir anlaşma yaptı. Alibaba, ayrıca ticaret için yeni bir alışveriş platformu oluşturacak ve Olimpiyat internet televizyonu kanalının Çinli versiyonunu da yönetecek.
Alibaba kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Jack Ma, bahsi geçen açıklamayı Olimpiyat Komitesi Başkanı Thomas Bach ile birlikte İsviçre’de düzenlenen Dünya Ekonomik Forumu’nda yaptı.
Ma bu anlaşmayı Alibaba için tarihi bir gün olarak tanımladı.
“Bu uzun soluklu bir anlaşma ve bizler bu tür bir anlaşmaya imza atan ilk Çinli şirketiz. Olimpiyat hareketini daha ileriye götüreceğimizi umuyoruz.” dedi.
Alibaba, lisanslı Olimpiyat ürünlerin satılacağı global bir e-ticaret platformu kuracak.
Bach,” Bütün 206 ulusal Olimpiyat komitesi bu lisanslı ürünler sayesinde destekçileriyle daha yakın bağlar kurabilecektir.” dedi.
Yapılan anlaşma 2028 yaz olimpiyatlarına kadar geçerli olacak ve 3 yaz 3 de kış olmak üzere toplamda 6 oyunu kapsayacak.
Alibaba her oyunun düzenleneceği organizasyonu destekleyecek ve karşılığında Ulusal Olimpiyat Komiteleri de dahil tüm Olimpiyat markaları ve fotoğraflarının reklam amaçlı kullanımını elde etmiş olacak.
Ne Alibaba ne de Uluslararası Olimpiyat Komitesi yapılan anlaşmanın mali değerinden bahsetmedi.
Alibaba ayrıca 2016 Rio Olimpiyatları sonrasında yayına başlayan Olimpiyat kanalının da ortağı oldu. Olimpiyat Kanalı tüm yıl boyunca hem iOS hem de Android mobil uygulamalarında olimpiyat içeriklerini yayınlıyor.
Bach bu anlaşmanın ilk kez 1 yıl önce gündeme geldiğini belirtti. “Ma beni daha ilk dakikada heyecanlandırmayı başardı. Ve şimdi bu heyecan verici ortaklığı duyuruyoruz.” dedi.
Anlaşmazlık yaratabilecek konulardan birisi Alibaba platformlarındaki sahte ürünler. Zira ABD Alibaba’yı çok yakın zamanda tam da bu sebeple “kötü anılan pazarlar listesi”ne dahil etti. Uluslararası Olimpiyat Komitesi ve ulusal organizasyon komiteleri Olimpiyat markalarını korumak için büyük çaba göstermektedir.
Ma, konunun çözülmesi için daha fazla çaba harcayacağına söz verdi. Alibaba’nın bu problemle baş etmek için 1 milyar Yuan’dan fazlasını harcadığını ancak çözümün çok da basit olmadığını belirtti.
“İnternet sitemizde 1.2 milyardan fazla ürün listeliyoruz. Bu tür dev bir dünyayı yönetmek hiç de kolay değil. Bu, kesinlikle savaşacağım bir konu. Uluslararası Olimpiyat Komitesi’yle birlikte çalışarak kayda değer bir iş ortaya çıkaracağımız konusunda hemfikiriz.” dedi.