Ofis Dışındayım Mesajı Bir Pazarlama Aracına Dönüştü

2015 yılında Instagram’ın tahmin edilen mobil reklamcılık geliri 595 milyon dolar idi. Yüzde 60’ı her gün giriş yapan 400 milyondan fazla aktif kullanıcısıyla piyasadaki en güçlü pazarlama yollarından biri olan Instagram, tüketiciler kadar markalar tarafından da kullanılmaya başladı.

Şimdi ise Avustralyalı hava yolu şirketi olan Qantas, ‘Ofis Dışında’ (Out of Office) cevaplama sistemini Instagram kullanarak yapılandırıyor.

Eylül ayında piyasaya sürülen sistem, herhangi bir e-posta adresini bir Instagram hesabına bağlıyor ve bu e-posta adresine gelen postalara Instagram fotoğrafları cevap olarak yollanıyor. Tatil severler, Qantas’ın internet sitesine girip Instagram ve e-posta adreslerine bağlandıktan sonra gidiş tarihlerini, gidiş yerlerini ve bırakmak istedikleri mesajı girerek sistemi kullanabilirler. Kullanıcılar, cevap e-postasında gönderilmesini istedikleri fotoğrafları #qantasoutofoffice hashtag’ini kullanarak paylaşabilirler. Bu sistem aynı zamanda gizli Instagram profilleri tarafından da kullanılıyor.

Qantas’ın Pazarlama ve Kurumsal İşler Müdürü Olivia Wirth, bu projenin daha çok çalışana ve aileye dünyayı gezmeleri konusunda ilham vereceğini umduklarına değinerek, “İster Whitsundays Adası’nda bir palmiye ağacının altında keyif yapan bir çalışanın fotoğrafı olsun, isterse Hong Kong’ta çekilmiş güzel bir yemeğin fotoğrafı; tüm bu görseller insanlarda tatile gitme isteği uyandıracaktır.” diyor.

Gerçekten de çok akıllıca bir proje. Düşünenlerin aklına sağlık.

Etiketler