Markanızın Instagram Hesabını Zenginleştirmenin 3 Yolu

Markanızın Instagram hesabında daha çok takipçi sahibi olmak ve beğeni sayınızı artırmak için uygulanabilir tavsiyeler mi arıyorsunuz? İşte size yardımcı olabilecek birkaç ipucu:

1. Takipçilerinizi Heyecanlandırın ve Onlara İlham Verin

Dijital pazarlama için ürünlerin fotoğrafları oldukça önemli, özellikle de e-ticaret siteleri ve somut ürünler satan markalar için. Bu ürün fotoğrafında çoğu zaman, düz bir planın önünde yalnızca ürün oluyor.

Bu oldukça önemli bir fotoğraflama tekniği – kim kırık beyaz bir arkaplanın önünde duran ve öne çıkan bir ürünü beğenmez ki? Uygun ürün fotoğrafçılığı sayesinde e-ticaret sitelerinin geri dönüş oranı on kata kadar artabiliyor, yani internet siteniz için oldukça avantajlı bir teknik.

Fakat bu durum sosyal medya için geçerli değil. Ürününüzü; minik, beyaz duvarlı bir odaya hapsetmektense onu dışarı çıkarın ve insanların hayatındaki yerini gösterin!

İşte Under Armour’dan bu konuyla ilgili güzel bir örnek:

underarmour
Bu göz alıcı mavi tişörtün beyaz bir arka fonda fotoğrafı da bu gönderinin yerinde olabilirdi, pek de fena durmazdı. Hatta Under Armour’ın internet sitesine bakarsanız tam olarak da bu fotoğrafı görebilirsiniz.

Koşu kıyafeti alacak olan biri, internet sitesinden bu fotoğraflara bakıp beğenirse ürünü almaya karar verebilir. Ancak sosyal medyada, bu tişörtü giyen sıradan birinin sokakta koşarken bir fotoğrafını görünce bu kişi daha çok heyecanlanır ve tişörtü almak istediğinden emin olur.

Sade ürün fotoğraflarının da bazı durumlarda gerekli olduğu bir gerçek, fakat Instagram, insanların daha çok hayatlarına dokunan bir yer. Buraya koyacağınız fotoğrafları çekmek için pahalı bir kameraya ve profesyonel bir fotoğrafçıya ihtiyacınız yok. Ürünün günlük hayattaki kullanımını, doğanın veya şehrin unsurlarıyla birleştirin ve akıllı telefonunuzla insanların da kendi hayatlarında yer etmesini isteyeceği bir ürünü fotoğraflamış olun.

2. Kullanıcıların Fotoğraflarını Paylaşın

Bir şirketin paylaşabileceği en iyi fotoğraf çeşitlerinden biri ise kullanıcıların çektikleri ürün fotoğraflarıdır: bu ürününüzün, sıradan bir insan tarafından sevilerek kullanıldığını göstereceğinden insanların ürüne ısınmalarını sağlayacaktır.

garmin
Eğer kullanıcının fotoğrafını yine aynı kullanıcının yaptığı bir yorumla paylaşırsanız çok daha fazla ilgi çekersiniz. Bunun için şu adımları izleyin:

  • Müşterilerinizden kendi Instagram fotoğraflarında hesabınızı etiketlemelerini isteyin
  • Müşterilerinizden belirli bir ‘hashtag’ kullanmalarını isteyin
  • Müşterilerinizden kendi çektikleri fotoğrafları (herkesle paylaşılmasını isterlerse) size e-posta ile atmalarını isteyin ve onların hayatından bu kareleri paylaşın

İlk iki durumda, ücretsiz bir uygulama olan RePost’u kullanabilirsiniz. Bu uygulama başkalarının fotoğraflarını kime ait olduklarını göstererek paylaşmanızı sağlıyor ve uygulamanın kullanımı oldukça önemli, çünkü başkasının fotoğrafını çalıyormuş gibi görünmek istemezsiniz. Üçüncü durum için ise, fotoğraf toplamak için yeni bir e-posta adresi oluşturmanız yeterli. Alternatif olarak internet sitenizde dosya yüklenebilen bir form oluşturabilirsiniz.

Bu üç yöntem de müşterilerinizle pozitif bir bağ kurmanızı sağlayacaktır. Onların fotoğraflarını paylaşarak, rakiplerinizdense sizi seçtikleri için onları ödüllendiriyor olacaksınız; ki bu iki taraf için de oldukça avantajlı bir durum.

3. Ürününüzün Özelliklerini Gösterin

Ürününüzün sade bir fotoğrafı onun neye benzediğini gösterecektir, peki ya onun neler yapabileceğini gösterseniz nasıl olur? Eğer bir fotoğraf makinesi satıyorsanız, GoPro’nun yaptığı gibi kendi makinenizle çekilmiş hoş bir fotoğrafı yükleyerek takipçilerinizle paylaşabilirsiniz:

gopro
Bunu yaparken eğlenenler bir tek kamera firmaları değil; işte koltuğun altını renklendiren Philips Hue’dan bir başka örnek:

philipshue
Eğer Instagram sayfanızı biraz daha ilginç kılmak istiyorsanız, mutlaka videolar eklemeyi de deneyin. Instagram kısa videolar yüklenebilen bir uygulama ve kısa videolarla ürününüzün çekiciliğini takipçilerinize gösterebilirsiniz. Ayrıca bu videolar profeyonel ekipmanlarla çekilmiş olmak zorunda değil. Yalnızca iyi bir ışıklandırma ve akıllı bir telefon yeterli.

Unutmayın; istikrar bu konuda kilit nokta. İlk paylaşımlarınızda çok büyük bir takipçi veya beğeni artışı görmeseniz bile paylaşımlarınıza devam edin. İlham verici fotoğraflar paylaşırsanız hedefinize mutlaka ulaşacaksınız.

Etiketler