n11.com, 11 Kasım Cuma günü gerçekleşen 24 saatlik alışveriş maratonunun istatistiklerini açıkladı. ‘Yılın En Uğurlu Kampanyası 11.11’ sayesinde n11.com, 11 Kasım’da 65 milyon liralık satış yaptı. Dünyanın en büyük internetten satış etkinliği olan 11 Kasım’da n11.com, Türkiye rekorunu kırdı. E-ticaret platformu, güne özel indirimlerle 450 bin adet ürün satışı gerçekleştirdi. İndirimli fiyatlarla satışa sunduğu 11 otomobili ise 4 saat içerisinde sattı. Günün ilk saatinde satış miktarı 7 milyon lirayı bulurken, ziyaret sayısı 24 saat içinde 5 milyonu buldu. n11.com’un trafiğinin yüzde 70’i ise mobil cihazlardan geldi. Bu kampanyanın da katkılarıyla n11.com, geçen yılki satış adedini bu yıl 4,5 katına çıkardı.
n11.com’un cirosunun büyük bir yüzdelik dilimini elektronik cihazlar oluştururken satılan ürünlerin arasında parfümden araba lastiğine, bebek bezinden zeytinyağına birçok çeşit bulunuyor.
Günlük alışveriş miktarıyla dünyanın en büyük sanal alışveriş günlerinden biri olarak bilinen 11 Kasım’da Türkiye rekorunu kıran n11.com’un Doğuş Planet İcradan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi İzi Adato, “Çinli Alibaba’nın ‘Bekârlar Günü’ olarak lanse ettiği, bizim de ‘Yılın En Uğurlu Kampanyası 11.11’ kapsamında dâhil olduğumuz 11 Kasım alışveriş çılgınlığını tüm Türkiye n11.com sayesinde yaşadı. Türkiye’nin en büyük sanal etkinliğine ve tarihi günlük rekor ciroya imza attık. Gün içerisinde 65 milyon liralık satış gerçekleştirdik. n11.com bünyesinde yer alan işletmelerin devlete sağladığı gelir ise 11 milyon TL’yi aştı. Türkiye’nin dört bir yanına 450 bin adet ürün postaladık. Kampanyanın başladığı ilk 1 saat içerisinde 7 milyon ciroyu gördük. Geçtiğimiz yıl 100 bin adet olan günlük satış adedimizi ise bu yıl 4,5 katına çıkarmış olduk.” diye yorum yaptı.
n11.com’un CEO’su Won Yong Jo, “Açık pazar e-ticaret platformları arasında bir ilke imza atarak online otomobil satışı gerçekleştirdik. 11 Kasım tarihinde 4 saatte tüm otomobilleri sattık. Faaliyete geçtiğimiz 2013 Nisan ayından bu yana yükselen bir ivmeyle büyüdük ve beraberinde Türkiye e-ticaret pazarını da büyüttük. Başlangıçta koyduğumuz bütün hedeflerimizi aşmış bulunuyoruz” dedi.