Unilever Kendi İçinde Markalı İçerik (Branded Content) Bölümü Açıyor

Tıpkı Mondelez ve PepsiCo gibi hızlı tüketim ürünleri devi de U-Studio ile içeriklerini kontrol altına alıyor.

Unilever, markalaşmış içeriğe adınmış iki yeni departmanı ile kendi bünyesinde içerik yaratmak üzere kolları sıvadı.

Unilever, Oliver isimli ajans ile U-Studio’yu yarattı: İşin farklı alanlarına gömülmüş, “ihtiyaç içeriği” adı altında geçen, tüketicinin ilgili marka ya da üründe anlık olarak duyduğu ihtiyacı karşılamak için üretilen içerik.

U-Studio’ya, “tutku içeriği” üreten ve Unilever’in global markaları ile çalışarak eğlence sektörüne hitap edecek içerikler üretecek olan U-Entertainment eşlik ediyor.

U-Studio ve U-Entertainment için açılan iş ilanlarna göre bu iki departmanın arkasındaki fikir, insanların kesinti (interruption) bazlı reklamcılığı bloklamalarına ve ondan kaçıyor olmalarına dayanıyor. Unilever, insanların artan şekilde “aranan” içerik peşinde olduklarına inanıyor.

“İhtiyaç içerikleri”; e-ticaret görselleri, nasıl yapılır videoları (how-to videos), infografikler, değerlendirme yazıları, editöryel yazılar, ürün bilgileri ve kullanıcılar tarafından yaratılan içerikleri içerecek. Bir diğer tarafta “tutku içerikleri” ise dizileri, oyunları, web dizilerini ve müziği barındıracak. Unilever bu içerikler sayesinde özellikle Y kuşağı üzerinde markalarının dikkat çekmesini ve uzun vadeli entelektüel varlıklarlar yaratmayı amaçlıyor.

U-Studio, “kategori, bölge ve ülke yerleşik varlık” olarak tanımlanıyor ve dünya çapındaki Unilever ofislerinde konumlandırılması planlanıyor.

Oliver ajansı, bundan önce Starbucks, BMW ve Ryanair gibi markalar da dahil olmak üzere pek çok şirket için “in-house ajans” çözümleri yaratmıştı.

Öte yandan ne Unilever, ne de Oliver, konu ile ilgili yorum yapmadı.

Etiketler