
Unilever, yıl sonuna kadar dondurma bölümünü The Magnum Ice Cream Company adıyla halka açıyor. Bu sırada şirket, aktivist marka Ben & Jerry’s ile bir kez daha karşı karşıya geliyor.
‘Son Derece Başarılı Bir Marka’
Üst düzey yönetici Peter ter Kulve’ye göre, Magnum ‘son derece başarılı ve sevilen’ bir marka olduğu için bu isim tercih edildi, diye yazıyor FD. Ben & Jerry’s, Cornetto ve Ola da geçen yıl 8,3 milyar euro satış yapan dondurma bölümünün bir parçası. Unilever, dondurma işini ayrı bir şirket olarak halka açıyor çünkü dondurma, yüksek maliyetli ve karmaşık bir sektör. Çok uluslu şirket, en güçlü markalarına odaklanmak istiyor.
Bu arada, ana şirket ile Ben & Jerry’s arasındaki gerginlik yeniden tırmanıyor. Unilever’in, CEO David Stever’ı siyasi aktivizmi nedeniyle haksız yere işten çıkardığı iddia ediliyor. Dondurma markası, bu konuda ABD’de resmi bir şikâyet dilekçesi sundu. Aslında, Unilever tarafından 2000 yılında satın alındığında, Ben & Jerry’s’e sosyal misyonunun uygulanmasına bağımsız olarak karar verebilecek bir yönetim kurulu verilmişti. Ancak bu anlaşmanın ihlal edildiği öne sürülüyor.
Geçen ay, Ben Cohen ve Jerry Greenfield’in ‘kendi’ markalarını Unilever’den geri almak istedikleri yönünde söylentiler çıkmıştı, ancak çok uluslu şirket markanın satılık olmadığını belirtti.