Otellerin Karşı Karşıya Olduğu En Büyük İki Tehdit

Otel sektörü, büyük bir değişimin eşiğinde.

Nisan ayında hissedarlar, Marriott International’ın Starwood Otel zincirini 12.4 milyar dolar karşılığında satın alması için oy vererek, dünyadaki en büyük otel şirketini oluşturmuş oldular.

Geleneksel otel grupları, yeni seyahat teknolojilerinin ve alternatif konaklama konseptlerinin yükselişi ile savaşabilmek adına sürekli yeni stratejiler geliştirmek peşinde.

Standard International’ın CEO’su Amar Lalvani’ye göre bu yeni teknolojiler, günümüz sektöründe meydana gelen en büyük değişimlerin sebebi haline geliyor.

“Her şeyden öte bu, bir tedarik sorunu yaratıyor. Ancak şu an için tüketicinin hala otele öncelik verdiğine inanıyoruz. Bu yeni jenerasyon, öncelik olarak Airbnb’yi görmeye başladığı anda çok daha büyük bir problem ile karşılaşacağız.”

Standard International, New York, Los Angeles ve Miami olmak üzere farklı bölgelerde toplamda beş otel yönetiyor. Bununla birlikte Texas’ta birkaç gayrimenkule sahip. Standard’ın otelleri özellikle yemekleri ve gece hayatı ile ünlü.

Otel son zamanlarda Casper ile ortaklığını da duyurarak “Sleep-in Cinema” isimli yeni bir konsept yarattı. Bu konsept çerçevesinde konuklar, Casper marka yataklarda sinema gecesi yapabiliyor.

Lalvani, “En iyi yaptığımız şey olan ortak alanlar konseptine ve eğlenceye iki kat özen gösteriyoruz.” dedi.

Otel sektörünün karşılaştığı bir diğer zorluk ise online seyahat acenteleri.

Expedia ve Priceline’ın değeri ve gücü yaptıkları satın almalarla önemli oranda arttı.  Aldıkları komisyon oranları ise onları otellere karşı ciddi birer tehdit haline getiriyor.

Lalvani, “Bu tehditlere karşı inovasyon yaratarak ve müşterilerimizi çok iyi tanıyarak savaşıyoruz.” diyor.

Standard International, geçtiğimiz günlerde Standard Time (Standard Zaman) isimli yeni bir hizmet çıkarttı. Bu hizmet çerçevesinde konuklar, otel zincirinin tüm otellerinde kendi check-in ve check-out saatlerini seçebiliyorlar. Otel, konukların otele ne zaman girip otelden ne zaman çıkacağını öğrendikten sonra buna göre oda servisi ayarlıyor ve diğer opsiyonlarını da bu zaman dilimine göre hazırda bulunduruyor.

Bununla birlikte zincir, One Night Standard isimli bir uygulama da yayınlayarak kullanılmayan odalarını en iyi şekilde değerlendirmeyi amaçladı. Saat 3’ten sonra isteyenler uygulamaya girip hangi odaların o gece için boş olduğunu görüntüleyebiliyor.

Lalvani, bunu tek bir cümle ile çok güzel özetliyor: “Bu gördüğümüz, otel ve teknoloji dünyalarının birleşmesi.”

Etiketler