Her CEO’nun Anlatmayı Bilmesi Gereken 3 Hikaye Yapısı

CEO’lar, sürekli hikaye anlatır. Başarılı CEO’lar ise anlattıkları hikayelerde tutumludur ve bu hikayeler ile şirketlerinin temel geçmişleri çerçevesinde, farklı seyirci kitleleri ile samimi olarak bağ kurarlar.

Güçlü bir hikaye anlatıcısı olabilmek, şirketiniz ile ilgili 3 anahtar hikayeyi anlamak ve onlarda uzmanlaşmayı gerektirir: Rakamların hikayesi, vizyonun hikayesi ve köprü hikayesi.

1. Rakamların hikayesi, veriye anlam katar.

Veri çok yaygın bir şeydir, ancak kendi başına anlamsızdır.

Çoğu zaman rakamlar hakkında konuşmaya başladığınızda insanların gözleri kararır. Hele ki Excel ve Powerpoint’a derinlemesine batmışsanız, adeta bayılacak gibi olurlar. CEO’ların anahtar verileri belirleyip rakam hikayelerini görünür hale getirmeleri gerekir.

Bir rakam hikayesi, veriyi bir bağlamın içinde anlamlı kılar. Rakamlara, trendleri belirleyerek ve tahmini sonuçlar ortaya koyarak bir anlam yükler.

Apple’ın CEO’su Tim Cook, hikaye anlatımında adeta bir ustadır. Cook’un son sunumu, şirketin son 40 yılını görseller eşliğinde anlattığı bir sunumdu. Her ne kadar sunum rakamlarla dolup taşıyor olsa da, Cook bir saatlik konuşmasını klasik bir öykü çerçevesinde yürüttü ve geleceğe odaklandı.

2. Vizyon hikayesi, geleceği tanımlar.

Bu,  belki de her liderin anlatmayı öğrenmesi gereken en önemli hikaye türlerinden bir tanesidir.

Vizyon hikayesi, geleceğin neye benzediğini anlatan, elle tutulur bir hikayedir. Lider, geleceği, şimdiki zamanda gerçek hale getirerek, insanları ileriye götürür. Vizyon hikayesi, hedef tanımlamadan daha büyük bir şeydir ve işletme çıktılarını öngörmekten daha zordur. Vizyon hikayesi, çalışanlarınıza, yatırımcılarınıza, danışmanlarınıza ve kendinize, yaratıcılık ve inanç temeli oluşturmak için anlattığınız bir hikayedir.

Martin Luther King’in Atlanta’da insan hakları ile ilgili yaptığı “I Have a Dream” konuşması, vizyon hikayesinin mükemmel bir örneğidir, çünkü bir vizyonun, Amerikalılar için nasıl göründüğü, duyulduğunu ve hissedildiğini anlatır.

3. Köprü hikayesi, başarınızın kanıtıdır.

Köprü hikayesi aslında vizyon hikayesine pek çok açıdan benzer.

Bu hikaye, vizyon hikayenizi seyircileriniz için gerçek hale getirir, çünkü geçmiş başarılarınızı kanıt ve teminat olarak resmeder. Burada iş kurma ve hikaye anlatımının kilit elementleri ve gereklilikleri bir araya gelir. İşletmenin bu zamana kadar neler yaptığı ile gelecekte neler yapacağının kesiştiği yerdir..

Köprü hikayesi aynı zamanda kanıt olarak gösterdiğiniz belli başlı noktalardan yola çıkarak, insanların size güvenebileceğini gösterir.

Etiketler