Almanya, otopilot özelliği olan araba üreticilerine, herhangi bir kaza sırasında sorumluluğun kimde olduğunu belirleyebilmek adına, arabalara kara kutu kurulumu gerektiren yeni bir düzenleme getirmeyi planlıyor.
Geçtiğimiz haftalarda Tesla Model S’in otopilot modundayken yaptığı ölümcül kaza, sektör yöneticileri ve yetkilileri üzerindeki, otonom sürüş teknolojisinin daha güvenli hale getirilmesi baskısını artırmış oldu.
Ulaşım Bakanı Alexander Dobrindt’in teklifine göre, sürücüler trafiğe ya da direksiyona dikkat etmek zorunda değiller, ancak sürücü koltuğunda oturmalı, böylece acil bir durumda müdahale edebilmeliler.
Üreticiler aynı zamanda bundan böyle otopilot sisteminin ne zaman aktif olduğunu, sürücünün arabayı ne zaman sürdüğünü ve sistemin ne zaman sürücüden devralmasını istediğini kayıt altına alan bir kara kutu kurmak zorunda kalacaklar.
Teklifin bir taslağının, bu yaz içerisinde ilgili bakanlıklara gönderilmesi planlanıyor.
Almanya, Volkswagen ve BMW de dahil olmak üzere dünyanın en büyük otomobil firmalarının ana vatanı. Hükümet ise sektörün, otonom araç pazarında global bir oyuncu haline gelmesini istiyor.
Dünya çapında firmalar, kendi kendini sürebilen araçların prototipleri üzerinde çalışıyor, ancak bu araçların 2020 yılına kadar pazara sürülmesi planlanmıyor.