
Facebook, haber kaynağını kullanıcıların, arkadaşlarının gönderilerini önceliklendirecek biçimde, muhtemelen yönlendirme trafiğini bu siteden alan yayıncılar pahasına, değiştiriyor.
Aynı zamanda şirket, sıralama algoritması yaklaşımını özetleyen “Haber Kaynağı Değerleri” adında bir doküman yayınladı.
#1. değer “insanları kendi arkadaşları ve ailesiyle birleştirmek” diyor doküman. #2. değer ise haberler gibi bilgileri ve #3. değer ise Facebook Canlı videoları ve komik fotoğraflar gibi eğlenceyi sağlamak.
Doküman ayrıca haber kaynağını “tüm fikirlerin yer aldığı bir platform” olarak tanımlıyor ve ekliyor “biz belli kaynaklara ya da düşüncelere iltimas geçmeyiz.”
CNNMoney’ye salı günü röportaj veren haber kaynağının yöneticisi Adam Mosseri “Bence daha fazla proaktif olmalıydık diye düşünüyorum.” dedi. Haber kaynağı, Facebook’un atan kalbi gibi. Algoritma; beğeniler, yorumlar, gönderinin yeniliği, diğer faktörler ve her kullanıcının önem sırasına göre hikayelere bakıyor.
Mosseri’nin dediğine göre şirketin “haber kaynağı değerleri” yıllardır biliniyor ve içeride tartışılıyordu; ancak bunları halka açık hale getirmek, özellik etrafındaki gizemin kaybolmasına neden olabilirdi.
“Arkadaşlar ve aile önceliklidir” ana nokta. Üniversitelilere özgü bir sosyal ağ olarak başlayan Facebook açısından mantıklı ve kullanıcıların istedikleri içeriklerle kişiselleştirerek ilgiyi tekrar toplamak açısından tutkulu bir açıklama.
Sıralama değişikliğinin, kullanıcılara”arkadaşlarla, özellikle de en çok önem verdikleriyle daha çok bağlantı kurabilme” açısından yardımcı olduğunu söylüyor Mosseri.
Bu hareket, küçüklü büyüklü yayıncılar açısından endişe verici olarak karşılandığından emin olabilirsiniz. Medya şirketleri artık aylık büyük trafik için Facebook’a bağlı ve haber kaynağındaki her hareket için de çok hassas.
“Facebook’ta daha fazla ve daha sık paylaşımda bulunan ve sayısı artan yayıncılar var. Bu sıralama değişikliğiyle insanların arkadaşlarıyla ve ailesiyle bağlantı kurduğundan emin oluyoruz.” diyor Mosseri.
Mosseri ayrıca yayıncıların yönlendirme trafiğinde küçük; ama fark edilir değişiklikler görebileceğini kabul etti. “Değişecek” dedi; çünkü bazıları hikayelerini paylaşan bireysel kullanıcılardan daha fazla tıklama alırken, bazı yayıncılar da trafiklerini Facebook marka sayfalarından sağlıyor.
“Kullanıcıların arkadaşlarıyla paylaştıkları gönderileriniz, bu değişiklikle daha değerli olacak.” diyor Mosseri. Ancak haber web siteleri, eğlence merkezleri, siyasi kampanyalar ve diğer kaynaklar alt satırlarda sıkıştırılmış olacak.
Facebook ayda bir kez algoritmayla ilgili düzenlemeler duyuruyor. Küçük değişiklikler her gün yapılıyor.