Reklam Önleyicilerin Kullanımı Artacak

Geçen hafta yayınlanan bir araştırma ve tahmin sonucuna göre 2020 yılına kadar, sadece ABD’deki reklam gelirlerinin yaklaşık 12 milyar $’lık kısmı reklam önleyicilerin yıkıcı etkisine maruz kalacak.

Optimal.com adlı reklam verisi şirketi ve Wells Fargo Menkul Kıymetler’in raporu, reklam önlemenin bu yıl için geçen yılki %12 mertebesinden %16 mertebesine çıkmasını bekliyor. 2020 yılına kadar ise, artışın en fazla %37 olacağını tahmin ediyor.

Forecast of online ad revenues lost to ad blocking, in orange. Green show total U.S. online ad revenues. (Source: Optimal.com and Wells Fargo Securities)
Turuncu renk: Reklam önleyicileri nedeniyle kaybolan online reklam geliri. Yeşil renk: Toplam ABD online reklam geliri

Söz konusu etkinin Yahoo ve AOL gibi reklam networkleri ve küçük yayıncıları daha çok etkileyeceği düşünülüyor. Google ve Facebook gibi online reklam lidelerinin hissedeceği bir durum olmayacağı öngörülüyor. Zira Google’ın arama reklamları, genellikle reklam önleyiciler tarafından engellenmiyor. Facebook’un reklamları ise genelde kendi uygulaması içinde yer alıyor. Reklam önleyiciler doğal olarak uygulama içinde aktif olamıyorlar.

Optimal, bu oyunda farklı bir şekile yer alıyor. Reklam önleyici kullanan ama bir yandan da beğendikleri yayınları desteklemek isteyen insanlar için aylık 5.99$’lık bir abonelik hizmeti başlatıyor. Bu hizmette kazanılacak paranın çoğu yayıncılara gidecek.

Optimal’in CEO’su Rob Leathern, hizmete destek toplamak için yayıncılarla bir araya geliyor. Leathern şöyle diyor: “Gerçek şu ki, yayıncılar birbirleriyle birlik olmak durumunda. Reklam önleyiciler piyasada yerini aldılar ve kaybolmayacaklar. Yayıncıların kendilerine yardımcı olacak birilerine ihtiyaçları var. Biz de bu noktada pürüzleri ortadan kaldırmak istiyoruz.”

Etiketler