Tesco ve IFTTT Ortaklığında Kişiye Özel Online Alışveriş Sepetleri

Mutfak alışverişi yapmak giderek kolaylaşıyor. Geçtiğimiz günlerde, tüketicilerin evde olmadığı vakitlerde alışveriş torbalarını evlerine kadar getirip boşaltan, İsveçli teslimat hizmeti hakkında bir yazı yayınlamıştık. Şimdi ise İngiliz süpermarket zinciri Tesco, IFTTT (If This Then That) ile ortaklığa giderek kullanıcıların kişiselleştirilmiş ‘tarifleri’ sayesinde online alışveriş süreçlerini otonom hale getirmelerini sağlıyor.

Tüketiciler, önce Tesco’nun eve teslimat hizmetine kayıt olarak hesaplarını, IFTTT hesaplarına bağlıyor. Sonrasında mutfak alışverişlerini, hava şartları, ürün fiyatları, kişisel ajandaları ve diğer çeşitli faktörlere göre uyduran, kişiselleştirilmiş ‘tarifler’ oluşturuyorlar. Örneğin, bir ürün belli bir fiyatın altına düştüğünde onu satın almayı talep edebilir, hava koşulları belli bir derecenin üstündeyse sepete otomatik olarak dondurma ekletebilir, ya da restoran rezervasyonu yaptıkları günlerde akşam yemeği ürünlerini otomatik olarak sepetten çıkartabilirler. Tüketiciler aynı zamanda başka kullanıcılar tarafından oluşturulan tarifleri de kullanabilirler.

Türkiye’de de benzer uygulamaları umarım en kısa sürede görürüz.

Etiketler