
Michael Kors’un (Fossil Grup Markası) dört gözle beklenen akıllı saati ile bu yıl sonuna doğru nihayet tanışacağız gibi görünüyor.
Michael Kors, giyilebilir teknoloji sektörüne görkemli bir giriş yapıyor. İki yeni Android Wear donanımlı akıllı saati ile ortalığı sallayacağı kesin. Kadınlar için altın kaplamalı, erkekler için ise sportif siyah renkte iki farklı saat modelini piyasaya sürmek üzere. Her ikisi için de satış fiyatı 395 dolar olarak belirlendi. 2016 sonbaharında mağazalarda satışa sunulması planlanıyor.
Şirket, Mashable’a verdiği röportajda koleksiyonu için yeni parçalar tasarlamak üzerinde yoğun bir şekilde çalıştığını belirtti, bir yandan da saat modellerinin son görsellerini paylaşmayı ihmal etmedi. Pek çok farklı tasarım da yolda, ama Kors, modanın birinci, teknolojinin ise ikinci planda olduğu tasarımlar yaratma çizgisinden vazgeçmeyecek.
Kors, verdiği röportajda, “Pek çok farklı tasarım fikri ile araştırmalarımıza başladık, en sonunda da iki tane model üzerinde yoğunlaştık.” diyor. “Son ürün hattımıza ulaşmadan önce pek çok farklı prototip denedik. Özellikle farklı renk ve materyal seçeneklerine odaklandık. Bunun sonucunda farklı kaplama ve materyal kombinasyonları içeren, farklı renkte pek çok model çıktı ortaya. Sonunda da kayış ve saatin kendisi için bizce en doğru opsiyonu bulduk. Bununla birlikte saatin dijital yüzü için de pek çok farklı tasarımın üzerinde durduk, çünkü bu parça, aslında müşterimize sunduğumuz ürünün en önemli parçası.”
Bu akıllı saatler, Google’ın akıllı saat platformu olan Android Wear yazılımı ile çalışıyor. Çoğu akıllı saat gibi, Kors’un saatleri de uygulama bildirimlerini, fitness takibi verilerini, mesaj bildirimlerini ve sosyal medya güncellemelerini gösterebiliyor. Bunun yanı sıra ses tanıma özelliği gibi yalnızca Google’un özel olarak sunduğu hizmetler de mevcut.
Kullanıcılar, Micheal Kors saatlerinin arayüzlerini kişiselleştirebilecek, bununla birlikte kayışlar için deri ve silikon gibi farklı materyal seçenekleri arasından da seçim yapabilecekler.
Kors’un CEO’su John Idol, “Bizim için saatin ekranının kişiselleştirilebilir olması çok önemliydi. Böylece kullanıcılar kendi kişisel tarzlarını bu akıllı saat üzerinden yansıtabilecek.” diyor. “Örneğin gün içerisinde müşterilerimiz, ruh hallerini ya da kişisel zevklerini yansıtacak şekilde saatin kayışını değiştirebilecekler.”
Idol, aynı zamanda müşterilerinin, çok uzun zamandır kişiselleştirilebilir bir akıllı saat talep ettiğini belirtti. “Gelecekte giyilebilir teknoloji sektörünün giderek büyümeye devam edeceğine inanıyoruz. Bu bağlamda biz de bu alanda ürünlerimizi tanıtmak için büyük bir fırsat yakaladık. Ürünlerimiz, hem lüks görünüyor, hem de tasarımla birlikte fonksiyonelliğe odaklanıyor.”
Apple ve Samsung gibi teknoloji devlerinin son zamanlarda moda endüstrisi üzerine kurduğu ‘baskı’ ile birlikte, saat üreticilerinin de giyilebilir teknoloji sektörüne yakından ilgi göstermeye başladığı aşikar.
“Müşterilerimize son moda saatler sunmaya devam edeceğiz. Bunların içerisinde akıllı saatler de olacak, zira teknoloji aksesuarlarının potansiyeli inanılmaz.”