Xerox CEO’su Ursula Burns Kurumsal Kültürü Eleştirdi

Xerox CEO’su Ursula Burns, New Work Summit’te gazeteci Adam Bryant’a yaptığı açıklamada, 2014 yılında Xerox’un icra kurulunun şirketin bilgi teknolojileri dış kaynak kullanımını (information-technology-outsourcing –  ITO) Atos şirketine satmasını tartışmak için bir araya geldiğinde herkesin bunun finansal açıdan zekice bir karar olduğunu dile getirdiğini söyledi.

Burns, “Ancak bunu yüksek sesle tartışmadan reddedecek tahmininden daha fazla sayıda insan bulabilirim.” dedi.

Bu durum, Burns 2009 yılında CEO koltuğuna oturduğunda yok etmeye yemin ettiği “ikiyüzlü nezaket” örneklerinden yalnızca birisi.

Burns yaptığı açıklamada hedeflerine doğru yol aldıklarını ancak bu ITO anlaşmasının uzun geçmişi bulunan büyük bir şirkette şeffaflığı sağlamanın ne kadar zor olduğunun bir örneği olduğunu belirtti.

Burns’ün şikayetçi olduğu konu bahsi geçen ITO anlaşmasının 1 milyar dolara mal olması değil.

Daha ziyade Burns, bir ekip olarak toplandıklarında söylediği şeylerin hissiyatını daha açık sözlülükle yansıtabilmiş olmayı dilediğini belirtiyor. Burns ancak bu sayede sebeplerini açıklayabilir ve ekip içinde gizlilik ve kısıtlayıcı bir hava estiren kapalı toplantılarla uğraşmak zorunda kalmazdı.

Yılların teknoloji şirketi Xerox, 2000 yılında iflasın eşiğine gelmiş ve bu durumdan ancak CEO Anne Mulcahy’ nin önderliğinde sıyrılmıştı. Bu rolü üstlendiğinde Burns, Xerox’u hayatta tutmak istiyorsa zorlu kararlar alması ve her şey yolundaymış gibi davranmaktan kaçınması gerektiğini biliyordu.

Burns, özellikle köklü şirketlerin “öldürücü nezakete” meyilli olduğunu çünkü şirkette uzun yıllardır çalışanların bir aile gibi hissetmeye başladığını belirtiyor. Ancak daha önceden de açıkladığı gibi Burns, aile içinde açık sözlü olunması gerektiğini çalışanlarına hatırlatmak istiyor.

New Work Summit’te Burns, “Birlikte büyüdüğünüz insanlara karşı nazik olmak istersiniz. Bu çok normaldir ancak her zaman gülümseyeceğiniz ve mutlu olacağınız anlamına gelmez. Nezaket, birbirine samimi davranmayı ve dolayısıyla yapıcı ve hızlıca alınan kararlar vermeyi gerektirir. Bunu işin sonunda yara açmayan şekilde yapabilmek için de ancak güçlü ilişkiler kurarak başarabilirsiniz.” dedi.

Söz konusu ilişkileri kurabilmek ve çalışanları dürüstlüğe teşvik edebilmek şirketin yöneticilerine bağlıdır. Bu sayede pek de popüler olmayacağını düşündükleri fikirlerini dile getirmekten kokmayacakları bir ortam yaratabilirsiniz.

Burns, “Vahşi yaratıklar değiliz. Sürekli kaba davranamazsınız. Ancak zaman zaman kaba olmaktan zarar gelmez.” diyor.

Etiketler