Yeni Haber Akışı Twitter’a Büyük Zarar Verebilir

Twitter’ın haber akışının kronolojik sıralama yerine bir algoritmaya göre sıralanması, kullanıcıların platforma olan bağlılıklarına zarar verebilir.

İşin garip yanı, önümüzdeki hafta gelmesi planlanan yeni haber akışı algoritmasına ithafen oluşturulan #RIPTwitter hashtag’i, şu anda en çok konuşulan Twitter trendi. Eğer bu algoritma uygulanırsa, çoğunluk, Twitter’ın sonu olacağı kanısında.

Her ne kadar bu fazlasıyla aşırıya kaçan bir söylem olsa da, Twitter CEO’su Jack Dorsey’in deyimiyle “en ilginç, en alakalı ve dünyada meydana gelen en önemli şeyler” üzerine kurulan bir haber akışı sıralaması, hizmeti geri dönülemez bir şekilde değiştirebilir.

İnsanlar Twitter’ın Facebook’a benzediği kanısında, ancak açıkça söylemek gerekirse önce Facebook, Twitter’a benzemeye başlamıştı.

Facebook’un dünyasını genişletmesi oldukça kolay oldu. Arkadaşlar ve arkadaşların paylaştığı içeriği barındıran bir platformdan, aynı zamanda gündem ve anlık etkinlikler ile de bağlantı kuran bir timeline’a geçmenin, Facebook’u zorladığı söylenemez. İnsanlar tabii ki her şeyde olduğu gibi ilk başta Facebook’un gündem postlarına sinir oldu, ancak görünüşe bakılırsa şimdi platform üzerinden haberleri okumaya oldukça alışmış görünüyorlar.

Aklınıza gelebilecek her şey ile ilgili içerik yayınlayan bir platform olarak işe başladığınızda ise, kullanıcının dikkatini belli başlı şeylere odaklamasını istemek çok daha zor gibi görünüyor. Twitter da, milyonlarca kullanıcısının dikkatini ‘önemli bir şeye’ vermelerini istediği zaman tam olarak da bunu yapacak.

Twitter, yıllardır hizmetini daha net ve ulaşılabilir kılmaya çalışıyor; buna, var olan kullanıcılarına dayattığı ve yeni kullanıcı kazandırmakta yetersiz kalan Moments özelliği de dahil.

Haber akışını, Facebook’a benzer bir algoritmayla tekrar sıralandırmak, tek kelimeyle berbat bir fikir. Bu, direkt olarak Twitter’da pek çok kullanıcının en sevdiği özelliğini öldürecek: Serendipity (Değerli şeyleri tesadüfen bulma)

Facebook, bu konuda hiçbir zaman iddialı olmadı, zira bir kullanıcı olarak ağınızı genellikle aile bireyleriniz ve arkadaşlarınız oluşturuyor; yani temel sosyal çevreniz dışında sizin takip edenlerin sayısı oldukça az. Ancak Twitter’ı Twitter yapan, yaşayan ve sürekli olarak kendini yenileyen şey, tam da bu ‘sürpriz’ elementi.

Bu algoritma, Twitter’ın oluşturduğu bu sürpriz hissiyatını yok edecek. Twitter’ın, sizin görmek isteyeceğini düşündüğü şeyleri göreceksiniz. Kaçırdığınız şeyleri ise maalesef yakalama fırsatınız olmayacak, zira zaten görmemiş olacaksınız…

Bu önemli değişiklikten sonra Twitter’ın başına neler geleceğini hepimiz merakla bekliyoruz. Keskin bir değişim, ağı genişletme konusunda başarısız olmakla kalmayıp, hızlı bir çöküşe de yol açabilir. Ana kullanıcı kitlesini kaçırıp, özellikle Facebook ile tatmin olan diğer kullanıcıları çekmekte yetersiz kalabilir. Maalesef bu algoritmanın böyle bir potansiyeli var.

Etiketler