Her Pazarlamacının Bilmesi Gereken 10 Instagram Stratejisi – Bölüm 1

İşletme sahipleri için Instagram çoğu zaman bir gizem olarak kalıyor. Eğer ünlü değilseniz, Instagram’da popüler olmanız oldukça zor. Bu doğru olsa bile Instagram’da başarılı olmak imkansız değil. Bu makalede, tam olarak da bu amaç için Instagram kullananların işine yarayacak 10 ipucu var:

Hashtagler kesinlikle stratejinizin bir parçası olmalı.

Görselinizin yanısıra, hashtagleriniz de postunuzun en önemli elementini oluşturuyor. Captionlar, görselin arkasındaki hikayeyi anlatmanıza yardımcı olurken, hashtagler görselinizin, takipçileriniz dışındaki kullanıcılar tarafından da görülmesini sağlıyor.

Kullanıcılar, sektörle alakalı hashtagleri arattıklarında siz de postlarınızın belirmesini istemeniz kadar doğal bir şey yok.

Hashtag seçerken izleyebileceğiniz üç ana strateji var:

  1. Aranma ihitmali yüksek olan; paylaşımınız ve iletişim stratejilerinizle ilgili popüler hashtagler kullanın. (Örn: #love, #tbt gibi.)
  2. Daha az popüler olan, ancak alaka düzeyi yüksek olan hashtagler kullanın. Bunlar postlarınıza daha az kullanıcı çekecektir, ancak sizi bulanlar hedeflemiş olduğunuz kullanıcı kitlesinden olacaktır.
  3. Yeni kullanıcı çekmek için kullanılan hasthaglere yönelin. Bunlardan bazıları; #followme, #follow.

Hangi stratejiyi kullanırsanız kullanın, her postta en az bir hashtag kullanmaya özen gösterin. Fazla hashtag kullanmaktan da korkmayın; bazı araştırmalara göre 11’in üstünde hashtag içeren postlar, aynı zamanda en yüksek etkileşimi alan postlar oluyor.

Instagram topluluğunun bir parçası olun.

Tüm sosyal ağlarda olduğu gibi, Instagram da başkalarıyla ilişki kurduğunuzda size avantaj sağlar. Bu platformu kullanmak, kendi çekim alanınızda fotoğraf yayınlamaktan ibaret değil. Aksine, fotoğraflarınızın ekseninde topluluk oluşturmak ve insanları dahil etmekten önemli olan.

Instagram’da bir topluluk oluşturmanın birden fazla yolu var. İlk maddede de belirtmiş olduğumuz gibi hashtag kullanmak, başka türlü karşılaşamayacağınız kullanıcılar ile bağlantı kurma fırsatı sunuyor. Başkalarının fotoğraflarını beğenmek veya fotoğrafın altına yorum yapmak da sizi daha büyük topluluklarla etkileşime sokar ve çoğu zaman sizin de takipçi sayınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram kampanyalarına katılmak ise güzel bir amaca hizmet etmenize olanak verir. Bir de etkinliklerden fotoğraf ve video paylaşma yöntemi var; bu yolla da takipçilerinize, onların da markanızın birer parçası olduğunun hissini vermiş olursunuz.

Optimal post süresini keşfedin.

Instagram’da post yayınlamanın süresi ile ilgili farklı kaynaklardan pek çok kafa karıştırıcı görüşe rastlayabilirsiniz. Sonuçta kararınız, hedef kitlenize bağlı. Bununla birlikte Union Metrics araştırmaları, bize çabalarımızı test etme imkanı sunan bir grafik sunuyor.

Araştırmaya göre, Instagram üzerindeki 55 markanın takibi sonucu, çoğu markanın günde ortalama 1,5 kez post yayınladığı ortaya çıktı. Daha da ilginç olanı ise daha sık post çıkmak, belirli bir doyum noktasına ulaşıldıktan sonra beklendiği gibi etkileşimin azalmasına sebep olmadı.

İşin özeti şu: İş post çıkma sıklığına geldiğinde, sınırları aşmaktan korkmayın. Günde bir post ile başlayın, sonra da yavaş yavaş bu sıklığı artırın. Etkileşimin düşmeye başladığı noktaya ulaştığınız zaman ise optimal seviyeye ulaşana kadar gerileyin.

Görsellerinizi markanızın enerjisi ile paralel tutun.

Instagram’daki en başarılı markalardan bazıları, görsellerinin marka kimliklerine nasıl katkıda bulunduğuna büyük özen göstermekte. Görsellerinde bütünleşmiş bir tema sergileyen markalar, bu temanın toptan firma imajlarını da yansıtıyor olmasına dikkat ediyorlar.

instagram-starbucks

Starbucks örneğini ele alalım. Şirket misyonu, şu şekilde belirlenmiş: “İnsan ruhunu beslemek ve ona ilham vermek – bir insan, bir fincan ve bir mahalle ile.” Instagram postları da, ilham verici ve iç açıcı görsellerden seçilerek bu misyonu destekleyici şekilde hazırlanıyor. Sadece promosyonları paylaşmak ya da rastgele kahve fotoğrafları koymak yerine Starbucks, görsellerini; misyonunu ve hikayelerini desteklemek ve ileriye taşımak amacıyla tasarlıyor.

Profilinizin tamamını optimize edin.

Instagram profilinizi düzgün bir şekilde optimize etmek, fazla zamanınızı almaz. Profil optimizasyonu sağlamak adına kullanabileceğiniz kimi yöntemler şu şekilde:

  • Görsellerinizin ve tanıtım metninizin marka enerjiniz ile tuttuğuna emin olun.
  • Her zaman websitenize yönelen bir link bulundurun. Instagram ziyaretçileri için özel bir açılış sayfası tasarlayabilir veya hazır linki olan bir kampanyanızı ya da promosyonunuzu tanıtmak için değiştirebilirsiniz.
  • Profilinizin bir yerinde de olsa şirket logonuzu mutlaka kullanın, böylece kullanıcılar bunun şirketinizin resmi hesabı olduğunu bilsin.
  • Marka-temelli bir hashtag ekleyip, kullanıcılara bu hasthagin tamamen size ait olduğu izlenimi verin.
  • Eğer yerel bir işletmeniz varsa, adresini de profilinize ekleyin.
  • Görsellerinizin ve içeriklerinizin diğer sosyal medya bağlantılarınız ile uyum içerisinde olduğuna emin olun.

Instagram biyografinizdeki anahtar kelimelerin ve hashtaglerin indekslenmediğini ve arama sonuçlarında çıkmadığını unutmayın. Bu nedenle biyografi alanını, arama trafiği çekmektense markanızın ne ile ilgili olduğunu anlatmak ve websitenize yönlendirmek için kullanın.

Etiketler