Starbucks, Tmall Üzerinde Bir E-Ticaret Sitesi Açtı

Starbucks, Alibaba’nın online perakende sitesi Tmall üzerinden bir e-ticaret sitesi açtı. Geçtiğimiz hafta bu haberi doğrulayan kahve devi, odak noktasını dijital alımlara ve uluslararası satışlara çevirmiş oldu.

Bu yeni site, Starbucks kartları, kahve kuponları ve firmanın deyimiyle, “eşsiz ve özel tasarım e-kartlar” satıyor.

Alibaba’nın genel müdür yardımcısı Jie Jing, yaptığı bir açıklamada, “E-ticaretin hızlı gelişimi sayesinde global olarak tanınmış pek çok marka, Tmall ile ortaklığa giderek müşterilerine her an her yerde mükemmel bir deneyim sunmayı amaçlıyor.” diyor.

Starbucks’ın Tmall mağazası, kahve zincirinin ödül programına ve mobil uygulamasına ek olarak hazırlandı.

Starbucks Çin 2015 yılında mağaza satışlarında %9’luk bir artış gösterdi. Şirket, Çin’in 2016 boyunca en büyük uluslararası pazarlarından biri olma yolunda ilerleyeceği yönünde beklentileri olduğunu açıkladı.

Diğer ABD firmaları da Çin’in büyümekte olan orta sınıfından faydalanmak yolunda ilerliyor. Costco ve Amazon’un da Tmall’da mağazaları var. eBay ise ürünlerini satmak için Çin’in bir diğer online perakendecisi JD.com’u tercih etti.

Gelen sonuçlar ise karışık. Çoğu ABD şirketi, Çin’de yaşanan ekonomik yavaşlama sebebi ile şimdilik beklentilerin altında rakamlarla yetinmek durumunda.

Etiketler