Rekabet Kızışıyor… PayPal ‘One Touch’ Türkiye’de!

Ödeme sistemleri sektörünün önde gelen oyuncularından PayPal’ın hızlı ödeme uygulaması One Touch Türkiye’ye geldi. İnternet üzerinden alışveriş yapan PayPal kullanıcıları One Touch özelliği sayesinde, ister sabit ister mobil cihazlarından, tek bir tıkla daha hızlı ve daha kolay ödeme yapabiliyor. Toplam 16 ülkede hayata geçirilen One Touch’tan Türkiye’deki PayPal kullanıcıları 26 Ağustos itibariyle yararlanmaya başladı.

PayPal güvencesiyle internetten ürün ve hizmet satın alanların, One Touch sayesinde bilgilerini sadece bir kez girmeleri ve “oturum açık kalsın” seçeneğini tıklamaları yeterli. Sonrasında, aynı cihaz ve tarayıcıyı kullanmaları şartıyla, altı ay boyunca PayPal ile ödeme kabul eden tüm sitelerde tek tıkla ödemelerini gerçekleştirebiliyorlar. Ayrıca One Touch web siteleri ve aplikasyonlardan çıkmayı da çok daha kolay hale getiriyor.

Hesabında değişikliğe gitmek ya da One Touch özelliğini sürekli kullanmak istemeyenlerin ise tek yapması gereken oturumu kapatmak ya da cihazındaki çerezleri (cookie) silmek.

PayPal anlaşmalı, Express Checkout entegrasyonuna sahip online mağaza sahipleri ise One Touch için herhangi ek bir entegrasyon yapmadan kullanıcılarına bu hizmeti sunabilecekler. Tüketicilerin işlemlerini hızlı ve rahat bir şekilde tamamlayabilmelerini sağlayan One Touch, alışveriş sırasında tarayıcı ya da cihazdan kaynaklanan aksaklıklar yaşanmasınında önüne geçiyor.

PayPal Türkiye, Orta Doğu ve Kuzey Afrika Direktörü Kıvanç Onan bu konuda şöyle dedi: “ABD’de 2014 yılının Eylül ayında hizmete alınan One Touch uygulaması, hem tüketiciler hem de PayPal anlaşmalı siteler tarafından büyük ilgi gördü. Başta Türkiye olmak üzere, tek tuşla alışveriş özelliğini uygulamaya soktuğumuz tüm ülkelerdeki PayPal kullanıcıları, her zamanki PayPal güvencesiyle ama artık çok daha hızlı ve rahat bir şekilde alışveriş yapmanın keyfini sürecek.”

Online ve offline ticaretin içinde mobilin önemi gittikçe artarken, bu dünyada başarılı olmak isteyen her şirketin yapması gereken kullanıcıların hayatını kolaştırmak olmalı… Bu noktada ödemenin, deneyimin içine kusursuz bir şekilde yedirilmesi oldukça kritik. Bu çerçevede kart bilgilerini güvenli şekilde kaydedip, sonraki aşamada kullanıcıların sadece tek bir tık ile ödeme yapmalarını sağlamak en sağlıklı çözüm gibi. Bildiğiniz gibi bu çözümü sunan şirketlerin sayısı da gün geçtikçe artıyor… Bir anlamda rekabet kızışıyor. MasterCard’ın MasterPass’i (Yemeksepeti, Caffe Nero, BiTaksi, Getir; MasterPass’in bu hizmetini sunduğunu bildiğim markalar.) BKM’nin BKM Express’i (BKM Express şimdilik bu hizmetini şu an sadece BiTaksi’de sunuyor.), PayU‘nun Tek Tıkla Ödemesi (PaU şu an sadece Markafoni’de bu hizmeti sunuyor ama ilerleyen günlerde eminim çalıştığı sitelere bu hizmeti sunacaktır.), Hepsiburada‘nın şimdilik kendi içinde sunduğu ama yeni dönemde başka sitelere de yayacağını bildiğim hizmeti ilk aklıma gelen oyuncular. Offline ve online ticaretin iç içe geçtiği, yakınsadığı bir dünyada ödeme sistemleri dünyasını daha fazla konuşacağımız bir gerçek. Bakalım rekabette kimler öne çıkacak.

Etiketler