Grammarly, Yapay Zekâ Verimlilik Platformu Kurmak İçin General Catalyst’ten 1 Milyar Dolar Aldı

Grammarly, yapay zekâ (YZ) hizmetlerini genişletmek ve kapsamlı bir verimlilik platformuna dönüşmek amacıyla General Catalyst’ten 1 milyar dolarlık hisse seyrelmesine yol açmayan (non-dilutive) bir finansman sağladı. Şirketler Perşembe günü yaptıkları açıklamada anlaşmayı duyurdu.

Yazım asistanı aracıyla tanınan Grammarly, bu sermayeyi satış ve pazarlama harcamalarını karşılamak ve stratejik satın alımlar yapmak için kullanmayı planlıyor. Şirket, YZ kullanarak iletişime dayalı daha fazla verimlilik aracı geliştirmeyi ve platformunda üçüncü taraf araçlara da yer vererek 40 milyon günlük kullanıcısına erişim sağlamayı hedefliyor.

Bu yatırım, General Catalyst’in “Customer Value Fund” (CVF) fonundan çıkan en büyük yatırımlardan biri olma özelliğini taşıyor. Söz konusu fon, Grammarly gibi büyüme aşamasındaki teknoloji şirketlerinin yeni müşteriler kazanmak için özel sermaye kullanarak büyümelerini hızlandırmalarına yardımcı olmayı amaçlıyor. Normalde satış ve pazarlama bütçelerine ayrılan fonların yeniden tahsisi sayesinde Grammarly, ürün geliştirmeye daha fazla kaynak ayırabilecek.

Buna karşılık, General Catalyst şirkette hisse sahibi olmuyor. Ancak, yatırım karşılığında, bu sermaye kullanılarak elde edilen gelir üzerinden belirli bir oranda ve sınırlandırılmış şekilde getiri elde edecek. Yapı, müşteri kazanımı için kullanılan fonlardan sağlanan gelire bağlı olarak belirlenmiş.

2005 yılında kurulan Grammarly’nin yıllık geliri 700 milyon doları aşarken, şirket kârlı şekilde faaliyet gösteriyor. Aralık ayında, Grammarly tarafından satın alınan verimlilik platformu Coda’nın eski CEO’su Shishir Mehrotra, şirketin yeni CEO’su olarak atandı. Bu hamle, Grammarly’nin YZ destekli işyeri araçlarına daha geniş bir şekilde yönelmesinin sinyalini veriyor.

“Grammarly, genellikle tek bir amaca hizmet eden bir araç olarak bilinirken, artık çok işlevli bir platforma dönüşüyor. Bu büyük dönüşüm sürecinde, ürün geliştirme, satın almalar ve büyüme stratejilerimizde büyük riskler almanın bizim için çok önemli olduğunu düşündük,” dedi Mehrotra bir röportajda.

Ayrıca şirketin nihai hedefinin halka açılmak olduğunu ancak bunun yakın vadede planlanmadığını da belirtti:

“Şu an için odak noktamız yeni ürünlerle inovasyon yapmak ve mümkün olduğunca hızlı büyümek. Ne zaman hazır hissedersek, halka açılacağız,” dedi Mehrotra.

Bu özel büyüme yatırımı beklendiği gibi karşılık bulursa, Grammarly’nin değerlemesine ve General Catalyst’in şirketteki payına da olumlu etkide bulunabilir. Zira General Catalyst, 2017’deki B serisi yatırım turunda da Grammarly’ye sermaye sağlamıştı.

San Francisco merkezli Grammarly, PitchBook verilerine göre bugüne dek 550 milyon dolardan fazla girişim sermayesi topladı. Şirketin son değerlemesi 2021 yılında 13 milyar dolardı.

General Catalyst’in “Customer Value Fund” fonu, şirketin ana yatırım fonundan -ki bu fon geçtiğimiz dönemde 8 milyar dolar daha artırıldı- sermaye çekerek faaliyet gösteriyor. Bu yaklaşım, CEO Hemant Taneja liderliğinde geleneksel girişim sermayesi modelinin ötesine geçerek yenilikçi finansman mekanizmaları yaratmayı amaçlayan stratejik bir evrimin parçası.

Müşteri kazanımı fonu, Lemonade ve Fivetran gibi yaklaşık 50 şirkete yatırım yaptı ve büyüme metrikleri üzerinden daha öngörülebilir getiriler elde etmeyi hedefliyor.

“Grammarly gibi şirketler, satış ve pazarlamaya yapılan yatırımlardan oldukça istikrarlı geri dönüşler elde edebilecek bir makine kurmuş durumda,” diyor General Catalyst’in Genel Müdürü Pranav Singhvi. “Bu YZ dalgasıyla birlikte, Grammarly’ye bu yatırımı yapma gücünü vermek, 40 milyonun ötesinde müşteri kazanımını mümkün kılabilir.”

Etiketler