ABD’li TikTok İçerik Üreticileri, Takipçilerini Kendilerini Instagram ve YouTube’da Bulmaları İçin Uyarıyor

TikTok’taki Amerikalı içerik oluşturucular, federal temyiz mahkemesinin sosyal medya uygulamasının 19 Ocak’a kadar ABD merkezli bir şirkete satılmaması halinde yasaklanabileceğine karar vermesinin ardından takipçilerinden Meta’nın sahibi olduğu Instagram ve Alphabet’in YouTube’u gibi rakip platformlardaki kanallarına abone olmalarını istiyor.

TikTok, 170 milyon ABD’li kullanıcıya ulaşarak ABD’nin önemli bir dijital gücü haline geldi. Reklamverenleri ABD’nin en büyük oyuncularından bazılarının elinden aldı ve küçük işletmeler için bir pazar yeri haline gelen ticaret platformu TikTok Shop’u lanse etti.

TikTok’un Çinli sahiplerinin Amerikalı tüketiciler hakkında bilgi toplamasından korkan ABD Kongresi, TikTok’un sahibi olan Çin destekli ByteDance’ın ABD’deki TikTok’u elden çıkarmasını ya da yasakla karşı karşıya kalmasını gerektiren bir yasa çıkardı. Cuma günü bir federal temyiz mahkemesi yasayı onayladı.

Politikacıların ve diğer kişilerin TikTok’a yönelik tehditleri yıllardır devam ediyor ve bu durum bazı kullanıcıların son tehditleri görmezden gelmesine neden oluyor. Bu durum Cuma günü değişti ve sadece altı hafta içinde bir yasaklama olasılığı ortaya çıktı. Yüksek Mahkeme temyizi hala mümkün.

Reuters’a konuşan 470.000 TikTok takipçisi olan Demokrat sosyal medya fenomeni Chris Mowrey, “İlk kez uğruna çalıştığım pek çok şeyin yok olabileceğini fark ediyorum.” dedi. “Bunun küçük işletmeler ve içerik üreticileri için ekonomik açıdan ne kadar zarar verici olacağının yeterince konuşulduğunu sanmıyorum.”

Uygulamada, izleyiciler ve içerik oluşturucular endişelerini ve kafa karışıklıklarını dile getirdiler, birçoğu platformun hayatta kalacağından şüphe duyduklarını ve en kötüsüne hazırlıklı olduklarını söyledi.

TikTok’ta erkek yaşam tarzı videolarını takip eden 1,3 milyon kişiyle bir içerik yaratıcısı olan Chris Burkett, platformun süreceğini düşünmediğini söyledi. Bir video paylaşımında “Amerika Birleşik Devletleri’nde bu uygulamanın uzun ömürlü olacağını sanmıyorum” diyen Burkett, izleyicilerinden kendisini Instagram, YouTube, X ve Threads gibi diğer sosyal medya platformlarında takip etmelerini istedi.

Uygulamada 898.000 takipçisi olan yemek gezisi içerik yaratıcısı SnipingForDom, “Burada topluluğumuzu oluşturmak için çok uzun yıllar ve çok fazla zaman harcadık.” dedi. TikTok için sonun yakın olduğunu düşünmese de, takipçilerine Instagram sayfasında kendisine ulaşmalarını tavsiye etti.

Diğerleri de gelişmeleri bekliyor. TikTok Shop danışmanı Sarah Jannetti, müşterilerinin potansiyel bir TikTok yasağı konusunda endişeli olmadıklarını ve “daha somut bir şey görene kadar” işlerini değiştirmeyeceklerini söyledi.

Etiketler