Çin’de Bekarlar Günü’nde Apple Satışları Geçen Senenin Aynı Dönemine Göre Düşerken Huawei Satışları %7 Arttı

Counterpoint Research Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Apple’ın bu yıl Çin’in Bekarlar Günü alışveriş festivalinde daha az akıllı telefon sattığını ve etkinlik sırasında piyasaya sürülen “anormal derecede yüksek” sayıda rakip telefonun baskısıyla karşı karşıya kaldığını söyledi.

Araştırma danışmanlığı şirketi, iPhone üreticisinin satışlarının 18 Ekim’den 10 Kasım’a kadar “çift haneli yüzdelerle” yıllık bazda düşüş gösterdiğini söyledi. Buna karşılık, Çin’deki ana rakibi Huawei, Pura 70 ve Mate 60 modellerinde yaptığı fiyat indirimleriyle %7’lik bir satış artışı kaydetti.

Xiaomi’nin satışları da %6 oranında düşerek geriledi.

“Yılın en büyük satış festivallerinden birinden faydalanmak için, Huawei dışındaki büyük Çinli OEM’ler (üreticiler) festival öncesinde en yeni amiral gemilerini piyasaya sürdü,” diyen Counterpoint, bu durumu Apple’ın düşüşünün önemli bir nedeni olarak nitelendirdi. Geçen yıl bunu sadece Xiaomi’nin yaptığını belirtti.

Counterpoint’e göre, ülkenin en büyük online alışveriş festivali olan etkinlik sırasında Çin’deki akıllı telefon satışları, promosyonlara rağmen yavaşlayan ekonominin tüketici ilgisini azaltması nedeniyle bir önceki yıla göre %9 düştü.

Apple’ın Bekarlar Günü performansı, dünyanın en büyük akıllı telefon pazarında, özellikle de premium segmentte güçlü bir şekilde geri dönen Huawei ile karşı karşıya olduğu artan bir rekabetin göstergesi.

ABD’li teknoloji devi o zamandan beri satışları artırmak için çok sayıda indirim kampanyasıyla karşılık verdi. Counterpoint, Apple’ın iPhone 16 Pro ve iPhone 16 Pro Max modellerinin festivalin en çok satan modelleri olduğunu söyledi.

Çin’in Alibaba ve JD.com gibi e-ticaret platformları, 2022’de uygulamayı bırakarak festival için satış rakamlarını açıklamadı, ancak Alibaba, Apple ve Xiaomi’nin brüt ticari değerde 1 milyar yuan’ı aşan markalar arasında olduğunu söyledi.

Etiketler