Amazon Hisseleri Yavaşlayan Online Satış Büyümesi Nedeniyle Düştü

Amazon.com’un hisseleri, şirketin ikinci çeyrekte online satış büyümesinin yavaşladığını bildirmesi ve tüketicilerin satın alımlar için daha ucuz seçenekler aradığını belirtmesinin ardından Cuma günü %12’den fazla düştü.

Online alışveriş devinin yorumu, perakende devi Walmart’ın bu ay sonunda açıklayacağı çeyrek sonuçları öncesinde, son dönemde değer bilincine (value-conscious) sahip tüketici davranışlarıyla uyumlu.

Amazon CEO’su Andy Jassy kazanç sonrası yaptığı açıklamada, müşterilerin fırsat bulduklarında fiyatı düşürdüklerini belirtti.

Şirketin hisseleri yaklaşık 165 dolardan işlem görüyordu ve hisse senedi Nasdaq’taki en büyük düşüşler arasında yer alıyordu. Kayıplar devam ederse Amazon yaklaşık 188 milyar dolar piyasa değeri kaybedecek.

MoffettNathanson analisti Michael Morton, “Perakende sektöründeki tüketici harcama eğilimlerinin sonunda Amazon’un Kâr ve Zarar verileriyle örtüştüğü görülüyor.” dedi.

Amazon’un online mağaza satışları ilk çeyrekteki %7’lik büyümeye kıyasla ikinci çeyrekte %5 artarak 55,4 milyar dolara ulaştı.

E-ticaret perakende sektöründe Temu ve Shein’in rekabeti yoğunlaştı ve bu şirketler doğrudan Çin’den ucuz fiyatlarla çok çeşitli ürünler satıyor.

B. Riley Wealth’in baş piyasa stratejisti Art Hogan, “Amazon bu yıl iki zorlukla karşı karşıya, daha düşük fiyatlar aramaya devam eden bir tüketici ve büyük ölçüde Temu ve Shein gibi indirim sitelerinden gelen rekabet.” dedi.

Dünyanın en büyük paket teslimat firması United Parcel Service (UPS), Temu ve Shein’in düşük marjlı, daha yavaş teslimatlarının Atlanta merkezli şirketin işlerinin daha büyük bir yüzdesi haline gelmesinin ardından düşen gelirlerini artırmak için ücretleri artırıyor. Amazon UPS’in en büyük müşterisi.

Ancak Amazon’un üç aylık kârı ve bulut bilişim satışları analistlerin tahminlerini aştı.

Bulut birimi Amazon Web Services’in geliri, Microsoft’un bulut birimi Azure’un piyasa tahminlerinin altında kalması ve Big Tech’in yüksek yapay zeka harcamalarına ilişkin endişelerin artmasından günler sonra, beklenenden daha iyi bir artışla %19 artarak 26,3 milyar dolara yükseldi.

Seattle merkezli Amazon, karmaşık sorgulara veya istemlere neredeyse anında yanıt verebilen kendi büyük dil modellerini geliştirme konusunda OpenAI ile ortaklık yapan rakipleri Microsoft ve Google ile rekabet etmeye çalışıyor.

Etiketler