
Üretken yapay zekanın (GenAI) ilk uygulayıcılarından biri olan fintech firması Klarna, Salı günü yaptığı açıklamada, pazarlama kampanyaları yürütmek ve görseller oluşturmak gibi amaçlarla yapay zekayı kullandığını ve yılda yaklaşık 10 milyon dolar maliyet tasarrufu sağladığını açıkladı.
Şirket, ilk çeyrekte satış ve pazarlama bütçesini %11 oranında azalttığını, maliyet tasarrufunun %37’sinden yapay zekanın sorumlu olduğunu ve kampanya sayısını artırdığını paylaştı.
Görsel oluşturmak için Midjourney, DALL-E ve Firefly gibi GenAI araçlarını kullanan Klarna, görsel üretim maliyetlerini 6 milyon dolar azalttığını belirtti.
Uygulama ve web sitesindeki görselleri haftalık olarak güncellemek için GenAI kullanan şirket, Sevgililer Günü, Anneler Günü ve yaz indirimleri gibi önemli perakende etkinliklerine yönelik iletişimler yapıyor.
Klarna’nın Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı David Sandström bir açıklamasında, “Geleneksel olarak, bu durumlar için özel görseller sağlamak çok maliyetli olurdu, ancak yapay zeka ile bu artık bir sorun değil.” dedi. “Esasen, stok görüntülere olan ihtiyacı ortadan kaldırdık.”
Şirket GenAI kullanarak 2024’ün ilk üç ayında 1.000’den fazla görsel üretti ve görsel geliştirme döngüsünü altı haftadan yedi güne indirdi.
Çeviri, prodüksiyon ve ajanslar için dış pazarlama tedarikçilerine yapılan harcamaların azaltılmasıyla 4 milyon dolar daha tasarruf sağlandı.
Klarna, müşteri hizmetleri için 700 tam zamanlı temsilcinin yaptığı işe eşdeğer bir iş yaptığını söylediği bir yapay zeka asistanı için OpenAI ile ortaklık kurmuştu.