LinkedIn, Perşembe günü premium abonelik işinin yarattığı geliri ilk kez açıkladı ve şirket, 2023’te birimin gelirinin 1.7 milyar doları aştığını belirtti. Şirket, yeni yapay zeka araçlarının benimsenmesinde artış gördüğü bir dönemde bu başarıyı elde etti.
İşletme profesyonellerine yönelik sosyal ağ LinkedIn, 2016 yılında Microsoft tarafından satın alınmasından bu yana tam mali performansını açıklamadı. Şirket daha önce 2023 mali yılında 15 milyar dolar gelir elde ettiğini ve bunun 7 milyar dolarının kurumsal işe alım uzmanlarına sattığı işe alım yazılımından geldiğini açıklamıştı.
Geçtiğimiz yıldan beri LinkedIn, iş arayanlar ve diğer bireysel kullanıcılar tarafından kullanılan ve aylık 39,99 dolardan başlayan premium abonelik işini genişletmek için çalışıyor.
Bu çabanın büyük bir kısmı geçen yıl bir iş ilanını tarama ve iş arayanın özgeçmişine dayanarak arayanın uygun olup olmadığını otomatik olarak belirleme gibi yapay zeka özelliklerinin eklenmesiydi. Yapay zeka sistemi aynı zamanda iş arayanların LinkedIn profillerini işe alım uzmanları için daha çekici hale getirecek şekilde ayarlamalarına da yardımcı olabiliyor ve işe alım uzmanlarına gönderilecek yazılı mesajları otomatik olarak oluşturabiliyor.
LinkedIn’in COO’su Dan Shapero, bir röportajda, LinkedIn premium abone sayısının 2023’te %25 arttığını belirtti. Ama şirket tam sayıyı açıklamadı.