Reuters tarafından incelenen belgelere göre Kentucky, elektrikli araç şarj şirketlerinin devlet desteği ile (federal fonları kullanarak) otoyolları elektrikli hale getirme programının bir parçası olmak istiyorlarsa Tesla’nın fişini kullanmalarını şart koşuyor.
Kentucky’nin planı geçtiğimiz günlerde yürürlüğe girdi ve Teksas ve Washington eyaletleri daha önce Reuters ile bu tür planları paylaşmış olsa da, Kentucky Tesla’nın şarj teknolojisini zorunlu kılan ilk eyalet oldu.
Rakip Kombine Şarj Sistemi (CCS) için federal gerekliliklere ek olarak, Kentucky’nin eyaletin elektrikli araç şarj programı için yaptığı teklif talebine (RFP) göre, Kentucky Tesla’nın Kuzey Amerika Şarj Standardı (NACS) adı verilen fişini şarj istasyonlarında zorunlu kılıyor.
Belgelerde “Her bağlantı noktası bir SAE CCS 1 konektörü ile donatılmalıdır. Her bir bağlantı noktası ayrıca Kuzey Amerika Şarj Standardı (NACS) ile uyumlu şarj bağlantı noktaları ile donatılmış araçlara bağlanabilmeli ve bu araçları şarj edebilmelidir.” ifadesi bulunuyor.
Amerika Birleşik Devletleri’ndeki hakim elektrikli araç üreticisi Tesla, geçtiğimiz haftalarda Ford Motor F.N’nin NACS’yi benimseyeceğini açıklamasıyla başlayarak şarj teknolojisi için bir dizi zafer kazandı.
Ancak Reuters tarafından görülen bir belgeye göre, bir grup elektrikli araç şarj cihazı üreticisi ve operatörü, Teksas’ın Tesla teknolojisinin şarj istasyonlarına dahil edilmesini zorunlu kılma planına “erken” olduğunu söyleyerek karşı çıkıyor.
Teksas Ulaştırma Komisyonu’na gönderilen bir mektupta, “Tesla konektörlerinin endüstri genelinde güvenlik ve birlikte çalışabilirliğini uygun şekilde standartlaştırmak, test etmek ve sertifikalandırmak için zamana ihtiyaç var.” denildi.
ABD Ulaştırma Bakanlığı bu yılın başlarında, şarj şirketlerinin 2030 yılına kadar 500.000 elektrikli araç şarj cihazı kurmak amacıyla federal fon almaya hak kazanmaları için CCS fişleri sağlamaları gerektiğini söyledi.
Kuralın, ulusal bir standart olan CCS’yi destekledikleri sürece şarj istasyonlarının başka konektörlere sahip olmasına izin verdiğini de ekledi.
Ulusal Elektrikli Araç Altyapı Programı (NEVI) eyaletlere 5 milyar dolar kaynak sağlıyor.