
Enerji şirketi Cuma günü yaptığı açıklamada, Rus Kamaz tarafından üretilen sürücüsüz kamyonların petrol üreticisi Gazprom Neft için karlı Arktik tundrasında yük taşımaya başladığını duyurdu.
Gazprom Neft, kamyonların Gydan yarımadasındaki Vostochno-Messoyakhskoye petrol sahasına hizmet vereceğini söyledi. Kamyonlar, sahayı Tazovsky yerleşimine bağlayan 140 km’lik (87 mil) güzergah boyunca kargo teslimatı yapacaklar.
Gazprom Neft’ten yapılan açıklamada, “İnsansız araçların kullanımı, şirketin kuzey sahalarının lojistik verimliliğini artıracak ve gerekli ekipman ve malzemelerin tedarik hacmini artıracak.” denildi.
Ayrıca kamyonların uydu navigasyon sistemleriyle donatıldığı ve 200 metre içinde yoldaki engelleri tanıyabildiği belirtildi. Araçlarda Rus yazılımı kullanılıyor.
Dünyanın dört bir yanındaki şirketler, yol güvenliğini arttıracağını ve kamyon sürücüsü sıkıntısını hafifleteceğini söyledikleri sürücüsüz teknolojiyi geliştirmek için milyarlarca dolar harcadı.
Testler bir dizi pazarda gerçekleştirildi ancak teknoloji, güvenlik konusundaki yasal kaygılar nedeniyle aksaklıklarla karşılaştı.
Sürücüsüz kamyon endüstrisinin Amerika Birleşik Devletleri’nde önümüzdeki on yıl içinde hızla büyümesi bekleniyor ve analistler 2030 yılına kadar endüstrinin 250 milyar ila 400 milyar dolar arasında bir büyüklüğe ulaşacağını tahmin ediyor.
Gazprom Neft, geri kazanılması zor petrolün çıkarılması da dahil olmak üzere ileri teknolojilerin kullanımı açısından Rusya’nın önde gelen petrol üreticilerinden biri.
Kamaz ayrıca Rusya’nın en büyük iki şehri olan Moskova ve St Petersburg arasındaki işlek yol boyunca sürücüsüz kamyonlar kullanmayı planlıyor.