
Yönetim kurulu üyesi Thomas Schmall Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Volkswagen’in batarya ihtiyacının 2028 yılına kadar Avrupa’daki onaylanmış üç fabrikası- Almanya’daki Salzgitter fabrikası, İsveç’teki Northvolt fabrikası ve Valencia’da planlanan bir fabrika- tarafından karşılanacağını söyledi.
Schmall, otomobil üreticisinin hala Avrupa’da 240 gigawatt saat pil hücresi üretim kapasitesi hedeflediğini ancak bunu başlangıçta planlanan altı tesisten daha azıyla yapabileceğini söyledi.
“240 gigawatt saate sadık kalıyoruz. Beş ya da altı tesise ihtiyacımız olup olmadığı ülkelerin teşvik stratejisine bağlı. Buna henüz karar verilmedi.” diye ekledi.
Schmall, Kuzey Amerika’da 60 ila 100 gigawatt saat arasında bir kapasite talebi beklediğini söyledi, ancak bu kapasitenin ne kadarının Volkswagen’e ait tesisler tarafından sağlanacağı konusunda ayrıntı vermedi.
Schmall, Kuzey Amerika’daki yeni tesis duyurularının otomobil üreticisinin Avrupa’da daha az iş yapacağı anlamına gelmediğini söyledi ve ABD Enflasyon Azaltma Yasası’na (IRA) yanıt olarak Avrupa’nın ne sunacağını görmeyi beklediklerini sözlerine ekledi.
Geçen yıl onaylanan Valencia fabrikasının 2026 yılında üretime başlaması planlanıyor. Schmall, Volkswagen’in 2025 yılına kadar Avrupa’da yeni bir tesisin inşasına başlamasına gerek olmadığını söyledi ve Avrupa’da IRA’ya benzer bir yasanın çıkması halinde bir sonraki yerle ilgili kararın daha erken verilebileceğini sözlerine ekledi.
Schmall, otomobil üreticisinin fabrikalarının ve bataryalarının yapısını standartlaştırdığını, ancak batarya kimyasının farklı modeller için farklılık göstereceğini söyledi: Giriş seviyesi modellerin bataryalarında demir fosfat kullanılırken, orta seviye modellerde yüksek manganez içeriği ve üst modellerde ise daha yüksek silikon içeriği olacak.
PowerCo akü birimi ile Volkswagen’in batarya alanında önemli bir oyuncu olmak istediğini ancak bu onun tek oyuncu olacağı anlamına gelmediğini söyleyen Schmall, batarya pazarının %95’inin Asyalı oyuncular tarafından domine edildiğinin altını çizdi.