Nissan Motor Co Ltd Pazartesi günü elektrikli otomobil satış hedeflerini yükseltti ve Tesla Inc. gibi yeni otomobil üreticilerinin hakim olduğu bir segmenti yakalamaya çalışırken Amerika Birleşik Devletleri’nde güç aktarma organı üretimini artıracağını açıkladı.
Japon otomobil üreticisi, tamamen pille çalışan Leaf ile elektrikli araçlarda öncüydü, ancak piyasaya yeni giren çevik oyuncuların rekabeti karşısında birçok eski otomobil üreticisi ile birlikte mücadeleye başladı.
Nissan, gelişmiş hibrit e-güç araçlarını da içeren elektrikli araçların 2030 mali yılına kadar küresel satışların %55’inden fazlasını oluşturmasını hedeflediğini açıkladı. Bu oran daha önce %50 idi.
Nissan, elektrikli araç segmentinin toplam satışlar içindeki payını 2026 mali yılına kadar %44’e yükseleceğini belirtti. Bu oran daha önce %40 idi.
Otomobil üreticisi yaptığı açıklamada, o yıla kadar 19’u tamamen bataryalı elektrikli araç olmak üzere 27 yeni elektrikli araç planladığını belirtti.
Chief Operating Officer Ashwani Gupta Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Nissan’ın Smyrna, Tennessee fabrikasındaki elektrikli araç üretimine ek olarak, Enflasyon Azaltma Yasası gerekliliklerini karşılamasına yardımcı olmak için aynı eyaletteki Decherd fabrikasında elektrikli güç aktarma organları üretmeyi planladığını söyledi.
Gupta, şirketin Envision AESC’den mevcut tedariğe katkıda bulunacak ABD’de üretilen ikinci bir pil kaynağı eklemeyi araştırdığını söyledi. Nissan, 2026’dan itibaren akü üretiminin yerelleştirilmesi nedeniyle Yasa ile uyumlu olacağından emin.
Çevrimiçi bir brifingde “Enflasyon Azaltma Yasası zorlu, ancak diğer yandan rekabetçi elektrifikasyonu hızlandırmak için bir fırsat.” dedi.