
Klarna’nın uzun süredir devam eden Amerikan pazarında başarı elde etme arzusu nihayet gerçekleşmiş gözüküyor ve ABD şu anda Klarna’nın küresel çapta en büyük gelir yaratan ülkesi.
İsveçli şimdi al sonra öde (BNPL) devi ABD’de güçlü bir ivme yakalayarak brüt ürün değerinde (gross merchandise value) bir önceki yıla göre %71’lik bir artış kaydederken, kredi kaybı oranlarını da %37 oranında iyileştirdi.
Firma şu anda ABD’de 34 milyon tüketici, 8 milyon aylık aktif uygulama kullanıcısı ve 30 milyon indirme sayısına sahip.
Klarna, son üçüncü çeyrekteki zararının iki katına çıkmasına rağmen önümüzdeki yıl aylık bazda karlılığa ulaşacağını tahmin ediyor.
Klarna’nın 3. çeyrek zararı Temmuz-Eylül ayları arasında 200 milyon dolara tırmanırken, bu rakam geçen yılın aynı döneminde 106 milyon dolardı.
Gelir tablosu, firmanın değerlemesinin düşürüldüğü ve personelin %10’unun işten çıkarıldığı sancılı bir yeniden yapılandırma yılının ardından gelen çarpıcı bir okuma sunuyor.
Rakamlara rağmen CEO Sebastian Siemiatkowski iyimser tavrını koruyor ve firmanın 2023’ün ikinci yarısında aylık bazda ulaşmayı beklediği karlılığa ulaşma yolunda büyük ilerleme kaydettiği konusunda ısrar ediyor.
“ABD’de elde ettiğimiz büyüme ve ivme bizi heyecanlandırıyor ve kârlılığa giden yolda kendimize güveniyoruz.”
Klarna, işini yalnızca krediye dayanan bir iş olmaktan çıkarıp, müşterileri üye işyerlerine bağlayan yeni alışveriş kanalları yaratmaya yöneldi. Sonuç olarak, firmanın pazarlama gelirleri en hızlı büyüyen gelir kaynağı oldu.
Klarna CMO’su David Sandstrom, ABD’de en büyük perakendecilerin neredeyse yarısının ödemelerden ziyade tüketici kazanımı ve pazarlama için Klarna ile ortaklık kurduğunu söylüyor.
“Klarna olarak, günümüzün hızlı perakende ortamında, tüketicilere sadece harika ürünler sunmanın artık yeterli olmadığının farkındayız.” diyor. “Perakendecilerin kuru gürültüden ziyade tüketicilerle yeni, heyecan verici yollarla bağlantı kurmalarına yardımcı olacak ortaklara ihtiyaçları var. İşte Klarna burada devreye giriyor.”