
Yahoo Inc, Taboola.com Ltd’nin yaklaşık %25’ini satın alacak ve çevrim içi reklamcılık şirketinin web portalının birçok sitesinde ücretli içerik sergilemesine olanak tanıyan bir anlaşmayla Taboola’nın en büyük hissedarı olacak.
Geçtiğimiz günlerde açıklanan 30 yıllık sözleşme, Alphabet’in sahibi olduğu Google’dan Meta Platforms’a kadar sektör devlerinin reklam harcamalarında enflasyon kaynaklı bir gerilemeyle mücadele ettiği bir dönemde internet öncüsü Yahoo’nun dijital reklamcılığa yaptığı büyük bir yatırımı işaret ediyor.
Yahoo-Taboola ortaklığının yıllık 1 milyar dolar gelir getirmesi bekleniyor, ancak şirketler bu konuda başka herhangi bir mali ayrıntı vermedi. Yahoo ayrıca Taboola’nın yönetim kurulunda da bir koltuk sahibi olacak.
Özel sermaye şirketi Apollo Global Management’ın geçen yıl 5 milyar dolarlık bir satın almadan bu yana sahibi olduğu Yahoo, yıllar içinde Google ve Facebook tarafından geride bırakılsa da Yahoo Finance, Yahoo Sports ve TechCrunch gibi sitelerden oluşan bir portföyü sayesinde hala yaklaşık 900 milyon aylık aktif kullanıcıya sahip.
Haber üzerine hisseleri %60 yükselen Taboola, CNBC ve NBC News gibi pek çok web sitesinde native advertising (doğal reklam) olarak bilinen ve ücreti reklamverenler tarafından ödenen makalelere bağlantılar veriyor.
Anlaşma Taboola’ya Yahoo’nun sitelerinde native reklamlar satması için özel haklar verecek.
Reklam firması anlaşmanın, gelirlerine, işletme kazançlarına ve serbest nakit akışına katkıda bulunmasını beklediğini söyledi. Taboola, son üç aylık gelirinde bir düşüş bildirdi ve zayıf reklam pazarı nedeniyle yıllık gelir tahminini de düşürdü.
Şirketlerin yönetim kurulları tarafından onaylanan anlaşmanın 2023’ün ilk çeyreğinde tamamlanması bekleniyor. Taboola, hissedarların onayını almak için 30 Aralık’ta bir toplantı düzenlemeyi planlıyor.
2021’de yaklaşık 2,6 milyar dolarlık özel amaçlı satın alma şirketi (SPAC) yoluyla halka açılan Taboola, bu yıl piyasa değerinin %75’ini kaybetti.