Hyundai, Gemilerin Otonom Yolculuk Yapmasını Sağlayacak Teknolojiler Üzerine Çalışıyor

Otonom gemiler ileriye dönük küçük ama önemli bir adım attı. Hyundai’nin Avikus adlı yan kuruluşu, büyük bir geminin okyanus boyunca dünyanın ilk otonom navigasyonunu tamamladığını söyledi. Prism Courage, 1 Mayıs’ta Meksika Körfezi’ndeki Freeport’tan ayrıldı ve Güney Kore’nin batısındaki Chungcheong eyaletindeki Boryeong LNG Terminaline yaklaşık 12.427 millik yolculuğunun yarısında gemiyi yönlendirmek için Avikus’un AI destekli HiNAS 2.0 sistemini kullandı. Kendi kendini yöneten seviye 2 teknolojinin, diğer gemileri, hava durumunu ve farklı dalga yüksekliklerini hesaba katacak kadar iyi olduğu belirtildi.

Otonomi, elbette mürettebatın işini biraz kolaylaştırırken gezegene de yardımcı olmuş olabilir. Avikus, HiNAS’ın optimal rota planlamasının Prism Courage’ın yakıt verimliliğini yaklaşık yüzde yedi oranında iyileştirdiğini ve emisyonları yüzde beş oranında azalttığını iddia ediyor.

Tahmin edebileceğiniz gibi, bu başarı, sıfır mürettebatlı taşımacılık çağını henüz başlatmış değil. Yolculuğun diğer yarısında insan navigasyonu gerekirken rotanın çoğu açık denizdeydi. Otonom bir sistemin tüm yolculuğu kontrol etmesinin, özellikle kıyıya yanaşma ve trafik sıkışıklığı gibi ek zorluklar yaratan limanlarda zor olacağı söylenebilir. 

Avikus, yıl sonuna kadar, HiNAS 2.0’ı ticarileştirmeyi planlıyor. Tamamen yapay zeka güdümlü taşımacılık ufukta mümkün olmasa bile şirket, seviye 2 otonominin mürettebat eksikliğini azaltacağını, güvenliği artıracağını ve deniz taşımacılığının çevresel etkisini azaltacağını umuyor. Şirket ayrıca bu navigasyon sistemini, sadece dev ticari gemilere değil keyif teknelerine de getirmeyi planlıyor. Yani bir kabin kruvazöründe veya yatta yapacağınız sonraki keyif yolculuğunuz her zaman dümende birinin olmasını gerektirmeyebilir. 

Etiketler