
Fransız girişimi Storelift, nakliye konteynırlarından otonom bir market zinciri oluşturmak için çalışıyor.
Önce Amazon, sonra otomatik ödeme ve şimdi de otomatize mobil mağazalar. Fiziksel perakende sektörü artan online rekabet karşısında gündemde ve karlı kalmaya çalışırken, perakendeciler yeni nişler keşfediyor. Bunlara kırsal alanlar ve iyi alışveriş seçeneklerinden yoksun kentsel mahalleler de dahil. İşte Fransız startup Storelift’in Boxy ismini verdiği dükkanlarıyla hedeflemeyi umduğu niş tam da bu.
Boxy dükkanları; personelsiz, tamamen otonom ve daha iyi alışveriş seçeneklerinin bulunmadığı yerlerde kolayca yerleştirilebilen, yeniden tasarlanmış nakliye konteynırlarından üretiliyor. Müşterilerin Boxy uygulamasını indirip mağazaya girmek için bir QR kodu taraması gerekiyor. Müşteri bir ürünü aldığında, raflardaki bilgisayarlı görüntüleme ve ağırlık sensörleri kullanılarak tanımlama gerçekleşiyor. Müşteri mağazadan ayrıldığında ise QR kodunu tekrar tarıyor ve ödeme otomatik olarak gerçekleşiyor.
Kullanılan AI uygulamaları sayesinde örneğin müşteri bir ürünü alıp geri koyarsa, müşteri davranışına dayalı olarak indirim veya özel teklif önerisinde bulunulabiliyor. Storelift yüz tanıma özelliğini kullanmadığından müşteri gizliliği korunuyor ve toplanan veriler belirli bir müşteriyle ilişkilendirilmiyor.
Storelift CEO’su ve kurucu ortağı Tom Hayat, “Hangi ürünlere dokunduğunuzu ve bu ürünlerin pahalı olup olmadığını biliyoruz. Bu noktada tek bir tıklamayla, ürün yenileme, çeşitlilik ve promosyon kampanyalarını optimize edebiliyoruz. Müşterilerimize sunduğumuz teklifleri iyileştirebilmek için de e-ticaret verilerinin her türlü ayrıntısına sahibiz. Hangi ürünlerin tercih edilip hangilerinin edilmediğini biliyoruz.” dedi.