
Reuters’ın 27 ocak tarihli haberine göre, J.D. Power’ın perşembe günü yayınladığı bir rapor, ilk kez elektrikli araç sahibi olanların, şarj altyapısının ulaşılabilirliğiyle ilgili endişeler artmaya devam ederken bile benzinle çalışan araçlara geri dönmeye isteksiz olduğunu gösterdi.
ABD’deki elektrikli araç satışları ocak ayının başlarında yollardaki yeni 434.879 üniteyle beraber rekor seviyeye yükseldi, ancak daha yüksek fiyatlar, sınırlı sürüş menzili ve yetersiz şarj istasyonu nedeniyle birçok müşteri elektrikli araçlardan vazgeçtiği için hibrit muadillerine olan talep azalmadı.
J.D. Power’da küresel otomotiv kıdemli yönetici olan Brent Gruber, “Araştırmamızdan biliyoruz ki, birçok tüketici satın alma kararı sürecinde pil menzili ve araç şarjı gibi hususlarla ilgili endişe duyuyor.”
“Ancak, biri bir kez tamamen elektrikli araç (BEV – Battery Electric Vehicle) satın aldıktan sonra büyük ölçüde bağımlısı oluyor.”
2022 ABD Elektrikli Araç Deneyimi (EVX) mülkiyet çalışması, BEV’lere aşina olmayan araç sahiplerindeki memnuniyetin ortalama 754 (1.000 puanlık bir ölçekte) olduğunu gösterdi. Bu sonuçlar, kıdemli BEV sahiplerindeki (şimdiki BEV’si öncesinde de BEV’ye sahip olanlar) 766 ile benzer nitelikte.
Çalışma, Tesla’ya ait Model 3’ün, 777 puanla hem premium BEV segmentinde hem de tüm araçlar arasında en yüksek seviyede olduğunu ortaya koydu. Kia Niro EV ise 744 puanla art arda ikinci kez BEV segmenti kitlesel pazarında en yüksek sırada yer aldı.
Çalışma, belirtilen pil menzilinin doğruluğu, halka açık şarj istasyonlarının mevcudiyeti, sahip olma maliyeti, sürüş keyfi, evde şarj kolaylığı, iç ve dış tasarım, güvenlik ve teknoloji özellikleri, hizmet deneyimi ve araç kalitesi ve güvenilirliği gibi faktörleri dikkate aldı.