Belirsiz Durumlarda İstikrar Yaratmanın 3 Yolu

No-Drama Leadership’in yazarı, istikrarsızlık ve belirsizlikle geçen bu vakti geleceğin liderliğini tanımlamak için kullanabileceğimizi söylüyor.

Liderler, hibrit iş yerini üstesinden gelinmesi gereken bir zorluk veya avantaj sağlayacak bir fırsat olarak görebilir. Yenilikçi liderler, istikrarsızlık ve belirsizlikle geçen bu vakti geleceğin liderliğini tanımlamak için kullanabilir. 

İşte liderlerin belirsiz ve sürekli değişen bir çalışma ortamında istikrar yaratabilecekleri üç yol:

1. Netlik

Hibrit çalışma liderleri, netliği sonuç elde etmede en önemli araç olarak kullanır. Netlik, bir çalışanı bir sonraki doğru adıma yönlendirmek, gelecek için büyük bir vizyonu paylaşmak veya belirli bir durumu ve istenen sonucu kusursuzca tanımlamak kadar basit olabilir.

Müşterilerimle paylaştığım bir numaralı kural şudur: Tüm “dramalarda” netlik her zaman eksiktir. Anlaşmazlık veya kafa karışıklığı varsa, sormanız gereken ilk soru “Suç kimde?” değil, “Nerede netlik eksik?” olmalı.

Netlik eksikliğinde payı olan alanlar için bir kontrol listesi olarak bunları kullanabilirsiniz:

  • Güncel olmayan veya uygulanmayan politikalar 
  • Sürekli değişen öncelikler
  • Etkisiz dijital iletişim
  • Kararların alınış yöntemleri hakkında yanlış anlaşılma
  • Belirsiz iş tanımları

Hibrit çalışma lideri, belirsiz bir çalışma ortamında bile, daha fazla netlik sağlayabilir. Artan netlik odaklanmanın ve odaklanma da sonuçların öncülüğünü yapar. Bilgelik, netlik eksikliğine neyin sebep olduğunu bilmekte ve o anda ne tür bir netliğe ihtiyaç duyulduğunu bilmektedir.

2. İletişim

Artık doğaçlama konuşmalara, koridor toplantılarına veya yüz yüze yapılan planlı toplantılara tamamen bağlı olmak mümkün değil. Günümüzün hibrit çalışma lideri, çeşitli platformlarda yetkinliğin yanı sıra iyi yazma ve konuşma becerileri edinmelidir.

Hibrit çalışma liderleri, e-posta ve kısa mesaj gibi dijital iletişimleri kullanmada başarılıdır ve Zoom ve Microsoft Teams gibi çeşitli toplantı platformlarına uyum sağlar.

Hibrit bir çalışma ortamında daha iyi bir iletişimci olmak için bazı hızlı ipuçları: 

  • Kısa güncellemeler veya istekler için kısa mesaj uygundur
  • Yapılması istenen görev sonda yazacak şekilde e-postaları basit ve kısa tutun
  • Kolay okunması için e-postalarda boşluk bırakın ve biçimlendirin
  • Zor konuşmalar, görüntülü veya yüz yüze toplantılar gerektirir
  • Telefon, karmaşık sorunlar için e-postadan üstündür

Sonuç almanın yolu iletişimden geçer. Çok fazla kafa karışıklığı, çözümlenmemiş anlaşmazlık ve işlerin tamamlanmasında eksiklik varsa, bunun nedeni etkisiz iletişim, çeşitli platformları kullanma becerisinin olmaması veya durumun gerektirdiği araçların kullanılmaması olabilir.

3. Kapasite

“Gözden ırak olan gönülden de ırak olur” hibrit bir çalışma ortamında anlaşmazlık yönetimi için iyi bir strateji değildir. Hibrit iş yeri, liderlerin; uzaktan çalışanlar, sanal ekip arkadaşları, satıcılar, ortaklar ve yükleniciler arasındaki anlaşmazlığı veya herhangi bir çalışma düzenlemesini yönetme kapasitesine ve yetkinliğine sahip olmasını gerektirir. 

Bu karmaşıklıklar, bir liderin anlaşmazlıkları çözme kapasitesini zorlayarak fazladan strese sebep olabilir. Zorlu konuşmalara girmeden önce otokontrol sağlamayı öğrenmek, bu kapasiteyi genişletmek için önemli bir beceridir. Öfkeliyken eleştirel düşünme yeteneğimizi kaybederiz ve kısa bir e-posta göndererek, bağırarak veya tamamen geçiştirerek duygusal bir tepki veririz.

Zor durumları ele almadan önce sakinleşebilmek adına için otokontrol pratiği yapabileceğiniz bazı beceriler:

  • Duyguyu hissedin ancak sakinleşene kadar harekete geçmeyin.
  • E-postayı göndermek yerine, bire bir toplantı için bir takvim daveti gönderin.
  • Konuşmanızı planlayın ve amaçladığınız sonucu açıklayın.
  • Olmaması gerekenin ne olduğunu belirterek durumu netleştirin.
  • Yüz yüze veya video konferans yoluyla bire bir özel görüşme başlatın.

Hibrit, uzak ve sanal ortamlar, anlaşmazlık olasılığını artırır. Ancak sorun anlaşmazlık değil, yanlış yönetimdir. Liderler anlaşmazlığı yanlış yönettiğinde, ortam istikrarsız hale gelir.

Net, etkili iletişim kuran ve anlaşmazlık çözme kapasitelerini genişleten liderler, karmaşık ve dinamik hibrit çalışma ortamlarında istikrar yaratır.

Etiketler