Singapur Bankaları, SMS Dolandırıcılığıyla Mücadele Etmek İçin Harekete Geçti

Singapur’daki bankalar, bir dizi SMS dolandırıcılığının ardından bireysel müşterilere gönderilen e-postalar ve metin mesajlarındaki tıklanabilir bağlantıları kaldırmaya hazırlanıyor. 

Singapur Para Otoritesi (MAS) ve Singapur Bankalar Birliği (ABS), bu uygulamanın, başka önlemlerle birlikte, önümüzdeki iki hafta içinde devreye gireceğini söylüyor.

Geçen haftanın başlarında OCBC Bankası, aralık ayında dolandırıcıların borç veren gibi davranıp kurbanlara kimlik hırsızlığı yapılan sitelerin bağlantılarını içeren SMS’ler göndermesinin ardından yaklaşık 470 müşterinin en az 8,5 milyon dolar kaybettiğini açıkladı.

DBS Bankası, bankadan geldiği iddia edilen bir SMS’in kurbanlara hesaplarının askıya alındığını söylediği ve bir bağlantıya tıklamalarını istediği benzer bir dolandırıcılık konusunda müşterilerini uyardı.

OCBC Bankası, mağdurlara iyi niyet ödemeleri yapmaya başladı ancak sektör artık daha proaktif önlemler alıyor. Bankalar, bağlantıları kaldırmaya ek olarak, müşterilere para transferi işlemi bildirimleri için aksi talep edilmediği sürece 100 dolar veya daha düşük bir eşik belirleyecek.

Ayrıca, bir mobil cihazda yeni bir soft token’ın etkinleştirilmesinden önce en az 12 saatlik bir gecikmenin yanı sıra bir numara veya adres değiştirme talebi olduğunda mevcut cep telefonu numaralarına veya bankada kayıtlı e-postalara bir bildirim gönderilecek.

Etiketler