Intel, Sürücüsüz Araç Şirketi Mobileye’ı 2022’de Halka Arz Ediyor

Mobileye, birçok otomobil üreticisi için güvenlik sistemleri üretiyor ve kendi robotaksi işletmesini kurmak istiyor.

Intel, 2017’de 15,3 milyar dolara satın aldığı İsrail merkezli sürücüsüz araç teknolojisi şirketi Mobileye’ı halka arz edeceğini duyurdu. Çip üreticisi, Mobileye’ın hisselerini borsada listeleyerek Intel’in hissedarları için daha fazla değer elde etmeyi umduğunu söyledi. Intel, Mobileye’ın çoğunluk hissedarı olmaya devam edecek.

Intel yaptığı açıklamada, Mobileye’ın 2021 yılı gelirinin bir önceki yıla göre yüzde 40 daha yüksek olduğunu belirterek, şirketi satın almasını kayda değer bir başarı olarak müjdeledi. Intel CEO’su Pat Gelsinger, “Halka arz, Mobileye’ın geçmiş inovasyon performansını geliştirmek ve hissedarlar için değer yaratmak için en iyi fırsatı sağlıyor.” dedi.

Bu haber, bir dizi elektrikli ve otonom araç şirketinin son aylarda, farklı seviyelerde başarı oranlarıyla, halka açıldığı sırada geldi. Kamu piyasalarına duyulan bu ilgiye rağmen, otonom araç endüstrisi aşırı beklentiler, kaçırılan teslim tarihleri, kapanan işletmeler ve bir dizi teknolojik zorlukla mücadele etti. Yine de birçok şirket, yıllardır süren test ve araştırmaların ardından ticari işletmeler kurmanın eşiğinde olduklarını söyledi.

1999 yılında Amnon Shashua ve Ziv Aviram tarafından Kudüs’te kurulan şirket, araçların otonom bir şekilde seyretmesine ve çarpışma uyarıları vermesine yardımcı olacak sistemler ve çipler geliştiriyor. Tesla başlangıçta Autopilot sistemi için Mobileye çiplerini kullandı, ancak Tesla’nın Mobileye teknolojisinin yanlamasına geçen bir kamyon ile arkasındaki gökyüzünü ayırt edemediğini iddia ettiği ölümcül bir kazadan sonra şirketle olan bağları kopardı. Mobileye’ın EyeQ4 çipi şu anda NIO ES6 ve ES8’de, Nissan’ın ProPilot 2.0’ında, VW’nin Passat ve Golf’teki Seyahat Asistanı’nda, Ford Mustang Mach-E’de ve F-150 kamyonda kullanılıyor.

Mobileye şu anda 25 şirkete sağladığı ileri sürücü destek sistemi (ADAS) ve Çin merkezli Geely’a ait elektrikli araç markası Zeekr ile piyasaya sürülecek olan “premium” ADAS dahil olmak üzere çeşitli seviyelerde otomasyon sunan dört farklı ürün üzerinde çalışıyor. İki ADAS sistemi de, yoldaki nesnelerin gerçek zamanlı konumunu belirlemek için lazer kullanan lidar sensörünü içermeyecek. 

Mobileye’nin diğer iki ürünü ise lidar kullanacak ve otomasyon teknolojisinde daha ileri düzeyde olacak. Mobileye Drive, şirketlerin çipli EyeQ sisteminin yanı sıra, küresel bir 3D harita oluşturmak için Mobileye donanımlı araçlardan gelen gerçek zamanlı verileri kullanan Yol Deneyimi Yönetimi (REM) isimli kitle kaynaklı bir veri programını kullanan sürücüsüz araç sistemi. Bu ürün; Udelv, Transdev, Lohr ve Schaeffler gibi müşteriler tarafından otonom teslimat araçları ve sürücüsüz servis araçları gibi uygulamalar için kullanılacak.

Kısa süre önce Almanya’da 2022’de otonom bir paylaşımlı yolculuk hizmetini piyasaya sürme planlarını duyuran Mobileye, ayrıca kendi robotaksisini işletmek istiyor. Şirket, ayrıca araçlarını trafik yoğunluğuyla bilinen ve otonom araçları denemek için zor bir yer olan New York’ta test edeceğini, fakat izin için hala yerel düzenleyicilerle görüştüğünü açıkladı.

Etiketler