Volvo, 2030 Yılına Dek “Tamamen Elektrikli” Olacağını ve Otomobil Satışlarını İnternete Taşıyacağını Söylüyor

Volvo Cars Salı günü yaptığı açıklamada, 2030 yılına dek “tamamen elektrikli otomobil şirketi” haline gelmeyi planladığını ve şirketin tamamen elektrikli modellerinin tüm satışlarını internete taşınmaya hazır olduğunu söyledi.

Şirket, hedefine ulaşmak için içten yanmalı motorlu otomobilleri – hibritler dahil – bu on yılın sonunda dünya genelinde satışa sunulan ürünlerinden çıkarmaya çalışacak. 

Çin’in sahip olduğu otomotiv devi, ilk tamamen elektrikli otomobilini geçen yıl piyasaya sürdü. Orta vadede, 2025 yılına dek küresel satışların yarısını tamamen elektrikli, diğer yarısını hibrit otomobillerin oluşturmasını istiyor.

Volvo Cars’ın teknolojiden sorumlu genel müdür yardımcısı Henrik Green yaptığı açıklamada, “İçten yanmalı motora sahip otomobiller için uzun vadeli bir gelecek yok.” dedi.

Green, “Yalnızca elektrikli otomobil üreticisi haline gelmekte kesin olarak kararlıyız ve dönüşüm 2030 yılına dek gerçekleşmeli.” dedi.

Salı sabahı CNBC’nin “Squawk Box Europe” programına konuşan CEO Håkan Samuelsson, otomobil satın almanın birkaç unsuru olduğunu belirterek “yalnızca çevrimiçi” satış modeliyle bağlantılı bazı ayrıntıları açıklamaya çalıştı. 

“Birincisi, elbette, neye mal olduklarını, hangi modellerin mevcut olduğunu vs. çok şeffaf bir şekilde görmek. Bu, çevrimiçi ve aynı zamanda siparişinizi de vereceğiniz yer olacak, isterseniz buna ‘menü’ deyin.” dedi.

“Ama tabii ki, arabayı görmeniz ve test sürüşü yapmanız da gerekiyor- bu devam edecek.” diye ekledi.

“Bu nedenle, bir müşteri gelip test sürüşü yapacak ve ardından satış görevlileri tabii ki müşterilere siparişlerini volvocars.com’da vermeleri için yardımcı olacak.”

Samuelsson, “Sanırım çoğu kişi, muhtemelen pek çok kişi bunu yapacak ama kimileri, gittikçe daha fazlası, bunu yalnızca doğrudan sipariş vererek oturma odalarında kendi başlarına da yapacak.”

“Bunu söylemenin çok önemli olduğunu düşünüyorum: bu, arabayı bir limanda teslim aldığınız bir çevrimiçi satış değil, otomobil yine de ortaklarımız tarafından teslim edilecek ve tanıtılacak.”

Samuelsson konuşmasına hibritleri “köprü kuran teknoloji” olarak tanımlayarak devam ettikten sonra uzun vadeli “tamamen elektrikli otomobiller” ile ilgili konuştu. Çevrimiçi satışların şeffaflık sağladığını da sözlerine ekledi.

“Karları düşürür mü, maliyetlerimizi düşürür mü? Evet, muhtemelen ve bence bu bizim ve ortaklarımızın birlikte çalışması gereken bir şey çünkü rekabet zorlu olacak.”

“Ancak, çoğunlukla çevrimiçi satış sebepli, maliyet daha düşük olacak,” diyerek açıklamasına devam etti. “Pastadan daha büyük bir pay almamız nedeniyle değil, bunun otomobil dağıtımı yapmanın daha verimli bir yolu olması ve arabaların yanlış galeride çok uzun süre durmasının önüne geçmemiz nedeniyle.”

“Ve tabii ki sadakat de sağlıyor, böylece müşterinin devamlılığını sağlıyor ve müşteri edinme maliyetlerimizi düşürüyoruz. Dolayısıyla bu otomobil satmanın daha yalın ve daha verimli bir yolu.”

Elektrik teknolojisi, yeni hedefler

Volvo Cars, elektrikli mobilite merkezli bir gelecek için planlar hazırlayan büyük otomotiv şirketlerinin en yenisi oldu.

Örneğin Ford geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada, Almanya’nın Köln kentindeki bir elektrikli araç üretim tesisine 1 milyar dolarlık yatırım yapacağını ve şirketin Avrupa şubesinin önümüzdeki yıllarda elektrikli araçlar için tüm kaynaklarını kullanmak konusunda kararlı olduğunu söyledi.

Geçtiğimiz ay açıklanan planlarda Ford, Avrupa’daki tüm binek araç yelpazesinin 2026 ortasına dek “sıfır emisyonlu, tamamen elektrikli veya eklentili (plug-in) hibrit” olacağını ve 2030’a dek ise satışa sunulan ürünlerin tümünün “tamamen elektrikli” olacağını söyledi.

Şubat ayında Jaguar Land Rover, Jaguar markasının 2025 yılından itibaren tamamen elektrikli olacağını duyurdu. Ayrıca, Tata Motors’un sahibi olduğu şirket, Land Rover’ın önümüzdeki beş yıl içinde altı adet tamamen elektrikli seçenek sunacağını belirtti.

Alman Volkswagen Grubu bataryalı elektrikli araçlara yaklaşık 35 milyar euro (yaklaşık 42,14 milyar dolar) yatırım yapıp 2030 yılına dek yaklaşık 70 tamamen elektrikli model sunmak istediğini söylerken, Güney Koreli otomobil üreticisi Kia da bu yıl ilk özel elektrikli aracını piyasaya sürecek. 

Etiketler