Renault ve Stellantis Chip Kıtlığı Nedeniyle Üretimde Kesinti Yaşıyor

Şirketlerin Reuters’a ilettiğine göre, Renault ve Stellantis’in her ikisi de dünya çapındaki kritik yarı iletken kıtlığı ile boğuşurken, birçok fabrikada otomobil üretimini askıya alıyor. 

Dünya genelinde otomobil üreticileri, özellikle Tayvan olmak üzere ağırlıklı olarak Asya’dan gelen, motor kontrolü ve sürücü destek sistemlerinde kullanılan çiplerin kıtlığıyla sarsılıyor.

COVID-19 krizi, dizüstü bilgisayarlar ve telefonlar gibi elektronik cihazlarda kullanılan çiplere olan talebi artırdı. Üreticiler buna ayak uydurmaya çabalarken, bazı Çinli tedarikçiler de eski Trump yönetiminin ABD yaptırımlarından etkileniyor.

Bir şirket sözcüsü cuma günü yaptığı açıklamada, üretim miktarı üzerindeki olası etkisinin ayrıntılarını vermeden, Fransız Renault’nun bu hafta Fransa’da bir, Fas ve Romanya’da iki tesiste üretimi birkaç gün süreyle askıya alacağını söyledi.

Fransa’daki PSA ve İtalya’daki Fiat Chrysler’in birleşmesinden doğan otomobil üreticisi Stellantis de aynı sıkıntıyı yaşıyor.

Bir sözcü, kıtlığın şirketin geçtiğimiz cuma günü Opel otomobillerini ürettiği Almanya’daki Eisenach fabrikasında üretimi askıya almasına neden olduğunu, Citroen ve Opel imal eden İspanya’daki Zaragoza tesisinin de etkilendiğini belirtti.

Sendika kaynakları Reuters’a, Stellantis’in önümüzdeki hafta İtalya’daki Melfi tesisinde üretimi yavaşlatmayı ve 7.000 işçiyi ücretsiz izne çıkarmayı planladığını söyledi.

Ford, Toyota Motor Corp ve Volkswagen gibi diğer büyük otomobil üreticileri de yarı iletkenlerin eksikliğinden etkilendi.

Etiketler