Spotify’ın Başarılı Rusya Lansmanı Sonrası Kullanıcı Sayısı 300 Milyonu Geçti

Spotify geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada 320 milyon aktif kullanıcıya ve 144 milyon ücretli abone sayısına ulaştığını paylaştı. Yıldan yıla (year over year) büyüme oranları ise sırasıyla %29 ve %27 olarak gerçekleşti.

Spotify, Hindistan’da yürütülen pazarlama kampanyalarının yanı sıra Rusya ve Rusya çevresindeki 12 bölge pazarına girmesiyle kullanıcı sayısında artış sağladı. Şirket, Rusya’yı “bugüne kadarki en başarılı yeni pazar lansmanı” olarak nitelendirdi.

Spotify’ın kullanıcı ve abone sayılarındaki bu artış, şirketi benzer hizmetler veren Amazon ve Apple’ın rahatça önüne geçiriyor. Financial Times’ın bildirdiğine göre bu yılın ocak ayı itibarıyla Amazon Music’in, neredeyse tamamı ödeme yapan abonelerin oluşturduğu 55 milyon müşterisi var. Apple da geçtiğimiz yıl 60 milyon ücretli abonesi olduğunu bildirdi. Apple promosyonlar ve ücretsiz denemeler dışında ücretsiz kullanım seçeneği sunmuyor.

Spotify, son üç ayda kullanıcı sayısının artmasına ve %14’lük artışla gelirini 1,98 milyar euro’ya (yaklaşık 2,32 milyar dolar) yükselmesine rağmen, bu çeyrekte 101 milyon euro zarara etti. Geçen yılın aynı döneminde şirketin karı 241 milyon euro idi.

Bunun nedeni kısmen şirketin indirimli planlarla yeni kullanıcıları çekerek kullanıcı tabanını büyütmeye çalışması. Spotify’ın kullanıcı başına kazancı geçen yıla göre %10 düşüşle 4,19 euro (4,92 dolar) olarak gerçekleşti.

Spotify, platformunda geçtiğimiz çeyrekte 1,5 milyondan fazla olan podcast sayısını 1,9 milyona çıkardı. Spotify, üçüncü çeyrekte aylık kullanıcıların %22’sinin podcast içeriği dinlediğini belirtiyor. Bu konuda bir önceki çeyreğe göre %21’lik bir artış söz konusu.

Etiketler